Stress-less

Visst marknadsfördes det ganska hårt för ett par år sen en fotölj med namnet Stress-less eller liknande?
Jag tror jag behöver en, eller kanske inte, för denna vecka har jag varit "stress-less", rent ut sagt spyless på att stressa runt från det man tvingar sig upp på morgonen tills dess man stupar i säng på kvällen.
Vad jag längtar efter att få göra något i lugn och ro...! Och kanske få göra det där man vill göra men som inte är ett måste.
Skulle vilja ha tid att åka runt och titta på tapeter och golv till lillrummet och hallen så vi skulle komma igång med det projektet.
Skulle vilja springa i affärerna och fynda lite.
Skulle vilja baka matbröd.
Skulle vilja göra vällagad mat, gärna fylla frysen med middagar (stresstänket igen!)
Skulle vilja röja i skåp och garderober.
Skulle vilja åka skidor, gå på långpromenad.
Skulle vilja hälsa på vänner.
Skulle vilja bjuda vänner på middag.
Skulle vilja komma på lite roliga blogginlägg.
Skulle vilja....
Skulle vilja....
..........

  - Jag tror inte jag har tid att jobba egentligen...!


Tillägg: Jag är dessutom kräkless på att frysa, utomhus som inomhus!



Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter som om du måste ta ledigt ett par dgr sanrt och göra mer av det du vill göra än det du måste.



Har du möjlighet? Inge sportlovsledighet inplanerad?



Jag har gjort ett utkast till blogginlägg som kommer ikväll tror jag... läs inte det..

2010-02-26 @ 09:45:33
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Päivi

Hoppas du har möjlighet till ledighet snart! Och kylan, ja den är även jag spyless på... Till helgen ska det ju bli mildare.... men även mer snö, visar de hos oss i alla fall :o(



Hoppas du får en bra och trevlig helg i alla fall!!!

2010-02-26 @ 21:29:48
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Carina

Vi åker just nu runt och kikar på golv och tapeter till sovrummet. Jag kan slänga ett öga även åt er. Nej, men det är fruktansvärt inspirerande och behövligt att få unna sig tid till sånt.



Med tanke på hur arbetsdagarna/veckorna rusar känns det superskönt att kunna koppla av med fix hemmavid. Gillar att utföra enklare synliga förändringar som bryt till jobbets datorisering, uppstyrning och siffror som kommer få till användning. Peu un peu tar jag mig närmare ordning och reda igen.

PS. Mina tidigare kaosdrömmar orsakades utan tvekan av oredan jag möttes utav.

2010-02-27 @ 09:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0