Semester - avslut med lite mingel

Sista semesterdagen i omgång ett, nu bara helgen kvar och jobba sen.

Tog lång sovmorgon med att ligga på spikmattan där inte bara ryggen fick en omgång utan även ben, lår och rumpa. Skönt.
Som alltid när man tar lite längre sovmorgon så blir jag väldigt seg och mosig, nu kunde iof sig spikmattan ha haft viss inverkan.

Dagen blev lite ofokuserad med lite plock här och lite där, rengöring av micron i förbifarten medans jag jobbade med mitt extraknäck, lite korsord och wordfeud däremellan.

Sonen hade långtråkigt och "inget att göra" men inte intresserad av det man förslog. Någon kompis ville han inte  heller ringa. Tror att tröttheten har hunnit ikapp honom nu. Inge fel att vila.

Sen var det att fixa till sig lite, fixa håret och sminka sig är också något jag tar semester ifrån när jag är ledig. Men vi skulle ut och äta så jag måste ju försökta se lite representabel ut.

Fredagsmingel med tapas och god dryck, favorit i repris. Men det var ingen repris av rätterna utan nu var det nya rätter. Så nu har även jag ätit råbiff och kalvbräss. En champinjonhatt med getost som var helt suveränt god blev en av kvällen höjdpunkter.
Förra gången var det bl a gåslever och ostron som var första gången man testade.

Lite kul att man får små smakbitar av sånt man aldrig ätit, för är man på restaurang törs man ju inte beställa in en hel rätt med exv ostron om man aldrig testat det.

Champagne och Amaronevin gjorde kvällen riktigt lyxig. Ett besök på Hemmakväll innan hemfärd och vi var hemma i mycket anständig tid.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hög klass på den afterworkmaten!!



Jag tog oxå sovmorgon i morse, skönt, har haft allt för få sovtimmar den senaste veckan.



Jobbar oxå nästa vecka.

2012-06-30 @ 11:27:18
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Susanne

Mums med tapas och kul att få prova sånt man aldrig testat förut.



/Susanne

2012-07-30 @ 20:08:00
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0