Semester - nöjd med det som inte syns

Igår blev första dagen av omgång ett av tre semesteromgångar.

1,5 vecka blev alltså fyra dagar...

Nöjd med gårdagen, lite lagom sovmorgon följt av röjning av köksbänken och sen smoothiefrukost till mig, den yngre sonen och hans kompis som sovit över.

Sen började operation städa kylskåpet, ut med allt, rensa och diska hyllplan osv. Mitt i allt funderade jag om jag skulle orka få fram hela kylskåpet själv (det är något som sambon får göra, stor och stark som han är).
Och hoppsan, är visst starkare än jag trodde.

Och vilken tur att jag fick fram den och städade där bakom för risken var stor att dammråttorna ganska snart hade burit iväg med hela kylskåpet!

Sen hann jag även med att slappa med lite go´kaffe, korsord och wordfeud.

Betala räkningar, försökte ringa nå samtal (utan att lyckas) och sen sortering av papper. Så en av många pappershögar är bortrensad.
Trots att jag jobbar med papper hela dagarna och vill ha ordning och reda på dem med struktur och system så är det ingen ordning alls på hemmapappren.
Det är sambon som får betala räkningar och sortera, så det blir högar....

Veckohandling i lugn och ro, ett glas rosé med lite god choklad fick avsluta kvällen.

Vädret har ju inte varit nå riktigt sommarväder. Undrar om de underbara dagar vi fick under midsommar är den enda sommar vi får i år?

Midsommar helgen var förresten underbar, trevligt sällskap, mycket god mat och dryck (och mycket mat) och suveränt goda Moijitos med och utan rom...

Vi gör ju Moijitos varje midsommar och har testat oss fram nu under några år och årets var gudomligt goda, bara så mums!
I de alkoholfria så saknade man inte ens rommen...



Längtar redan till nästa midsommar!


Kommentarer
Postat av: Linda/Candygirl

Ja månne tro om det kommer nån riktig sommar.. verkar trögt. Tänkte ju att nu - nu när midsommarhelgen blev så fin med badväder och allt DÅ kommer sommaren. Men i morse var det 8 grader när jag vaknade. Brrrrr...



God drink. vi gjorde nåt liknande - fast med absolut citron istället för rom. Blev också grymt goda.

2012-06-27 @ 15:14:08
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Malin

Jag misstänker att du inte hinner varva ned alls under din semester, du har verkligen ångan uppe och får mycket gjort.



Det har varit mycket för er nu även privat den senaste tiden.



Vad kul att Markus har fått moppe och fixat tjej! Hälsa o gratta.



Kommer ev förbi med skithuspappret i morgon, får se om jag hinner.

2012-06-27 @ 23:09:23
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0