Lägga ner?

Är det månne dags att lägga ner det här nu? Jag menar här har varit synneriligen livlöst länge nu.

Men nej, det är jag nog inte riktigt med på....än.

Emellanåt, eller ganska  ofta finns inspiration till inlägg. Tiden, tja, det gäller ju att prioritera om man vill få det gjort. Orken då, den finns ju egentligen inte....

Har funderat en del om varför jag inte får några inlägg gjorda och misstänker att det är datorns fel!

Vi skaffade en ny dator och det är som att jag inte kommer överens med den.
Nytt Windows, känns som att jag hittar inget. Den uppför sig inte som den gamla.
Skärmen, nån widescreen variant, är den mindre? Placerad för långt bort för texten känns så liten jag ser ju inget (kan i o f sig ha med min syn att göra också).

Alla mina bilder och all bra musik är på ett extern minne, inte lättillgängligt som förut och det som finns på den här ligger i så konstiga kataloger och mappar att jag hittar inget!

Och när jag kopplar in kameran så kopierar den över bilder till datorn fast jag inte vill och sen hittar jag dem inte på datorn, kan den inte vara lite mer som den gamla?

Tangentbordet är obekvämt, tangentern flyttar ju runt hela tiden och jag skriver fel. Och nämnde jag att allt på skärmen är så smått!

Och stolen vid skrivbordet är så låg i förhållande till bordet dessutom misstänker jag att gastuben i höj och sänkfunktionen är utsliten för den liksom glider sakta neråt.

Och fulinstallationen av Photoshop ligger på den gamla datorn.....

Nu vet jag att sambon skulle säga att den ju bärbar, flytta den närmare, sätt dig någon annanstans med den! Men det är ju så bökigt att koppla ur alla sladdar och bära den fem meter till köket.

Min egna bärbara då? Men den är hysteriskt långsam och den är också full i sladdar och ska bäras iväg några meter. Den är ännu mer felplacerad på skrivbordet, fortfarande saknas all bra musik och bilderna som jag ordnat hyfsat bra i mappar. Och så är den så låååångsam.

Lösning då? Vet inte.
För visst vill jag blogga men det så bökigt rent praktiskt och så ser jag ju inte vad jag skriver....

Kommentarer
Postat av: Malin

Men oj, snacka om att ha oddsen emot sig!!!



Som du märkt är inte jag heller lika flitig med bloggandet, tiden räcker helt inte till.



Det är mitt fotointresse som främst håller liv vid den, och kontakten med bloggvännerna.



Skulle dock gärna utveckla mitt fotointresse på annat sätt, men vet inte hur.



Kram

2012-03-29 @ 22:33:27
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Japp, han var där, Mårten hade sett honom!!

2012-03-30 @ 11:57:36
Postat av: Malin

Önskar Er en GLAD PÅSK!

2012-04-05 @ 19:11:23
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0