Helg med shopping, spöken och må gott!

Helgen har gått och nästan ingen tid har ägnats åt städning och tvättning som den brukar ägnas åt, utan på lördag fm for jag iväg med bägge pojkarna på shopping. Först en vända på Gneis utförsäljning men vände i princip i dörren när de endast tog kontanter, kollade lite hastigt igenom och konstaterade att jacka, som äldsta pojken behöver, hade de inte modell som passade, när jackan passade var ärmarna flera decimeter för långa, såg komiskt ut...:)

Sen till leksaksaffären för inköp av present, dels till en ny bebis i släkten och till Ps kompis som hade bowlingkalas på söndag. Pojkarna köpte dessutom varsin egen grej (för egna pengar).

Vidare in till stan på jakt efter vinterskor till dem bägge och den där jackan som M behöver. Och ganska fort hade vi hittat jacka som passade till acceptabelt pris men sen blev det ett långdraget prövande av mössa vilket han till sist hittade när vi redan gett upp och gått till kassan...

Skoaffären nästa! Ännu fortare gick det där när bägge hittade skor som passade och verkade vara av god kvalitet, lite dyrare prisklass än jag tänkt mig, men, nåväl, någon gång kan de också få lite dyrare grejer. Hann kika på lite skor till mig också men inget inköp.
På dessa två timmar på stan hann vi även äta lunch..!!
Att gå på stan med pojkarna brukar vara en pina, de ledsnar och busar/bråkar sinsemellan och jag tappar humöret brukar vara den vanliga visan, men denna dag var de samarbetsvilliga och riktigt trevliga att ha med, det finns hopp..!

Em ägnades åt spökerier med scouterna. Först P som går i Bävrarna som tillsammans med miniorerna hade spökkväll med lekar och godfika.
 
Ett par av de små monstren!

De större scouterna hade spökhajk med övernattning, inte så mycket sova där inte....

Årets bästa förklädnad:

 2008

Personligen måste jag säga att den inte slår fjolårets .....:

 2007

(Åh, tänk, vem skulle de skicka fortkörningsböterna till om han åkte fast i en fartkamera..?)

Då H & M var borta kvällen och natten hade vi besök på kvällen, inte av han på bilden ovan men av hans fru.. och deras yngsta grabb. Det blev tjejsnack, thé, ost och kex och pojkarna nöjde sig med film och popcorn.

Idag var jag äntligen ute på promenad, har laddat  hur länge som helst och sökt motivation att komma igång och gå.
Visst det var mulet, grått och disigt, inte särskilt inspirerande men OJ så skönt när man äntligen kom ut. Skulle gå direkt efter frukost men klockan hann bli 12 innan alla "jag ska bara.."  var avklarade.





Min promenadrunda bjuder inte på alltför trevliga vyer men en dag som idag när det var vindstilla kan jag tycka att naturen bjuder på ett rofyllt lugn, sommaren är över och även hösten är förbi, alla löven har fallit och allt har vissnat bort, allt bara vilar och väntar på snön....


Kommentarer
Postat av: Malin

Du verkar inte heller ha några problem med att bli stillasittande utan att göra någonting på helgerna. Det där lät verkligen som en lyckad shoppingrunda!

Jag har också promenerat både lör o sön, visst är det härligt!! Frisk luft, bra musik o rensa hjärnan. Men hade jag mött ngn av de större monstrena du presenterar hade jag nog kissat ned mig! ;)

2008-11-10 @ 07:28:06
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Verro

Huu...! Vilka läskiga bilder! Skönt med en shoppingrunda med snälla barn, men nog är väl dina pojkar alltid snälla? =) Och U2 låten "With or without you" är fortfarande oupptäckt av mina vänner, det är bara jag som öser den hemma. Ska förresten säga till i god tid innan nästa spelning så ser vi ju om du hinner förbi!

2008-11-10 @ 08:54:21
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Carina

Skönt att shoppingen gick bra. Att springa på stan är inte mitt största intresse och än mindre om man möter motstånd.



Tror bestämt de stora spökena har minst lika roligt som de små.



Jag laddar fortfarande för kvällspromenader. Det trista vädret med dis och dimma suuuuger. Duktigt av dig att trots det komma ut på promenader. När backen fryser på brukar jag bli inspirerad.

2008-11-10 @ 13:40:16
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0