Hos min mamma

Ett kort men avkopplande besök i Tornedalen blev det, lite handling med mamma och sen torrköttssoppa till middag.
Jag tror jag skulle kunna äta ihjäl mig på det!!  Tyvärr är inte hela min familj lika förtjust i det, så ibland när H är borta lagar jag det.
Bastu hos mamma på morgonen, tänkte när vi gick tillsammans till bastun att jag låter henne kasta ånga så det blir vad hon orkar med (hon är snart 80 har högt blodtryck och problem med andningen), men tanten ånga på som bara den, trodde faktiskt att snart får jag gå ner.....
Kanske skulle hon ge igen för den gången när jag var liten och försökte ånga ner henne men fick själv gå ut, när jag sen kom in i bastun igen tog jag duschen och sprutade på stenarna tills hon kom ner !
När jag bastar vedeldad bastu inser jag att bastun vi har hemma är bara ett värmeskåp.....

Hos min mamma blir det mest mys, äta gott och lösa korsord!
Jag gillar verkligen att lösa korsord men har sällan ro att göra det hemma, när så sker får jag lite dåligt samvete för det är alltid något annat man borde gjort. Men hos mamma, då får man ro till det.
Dock får jag passa mig för att lösa i de senaste tidningarna, för dem ska hon lösa först i, så jag tar de äldre tidningarna med halvlösta korsord och erkänner att jag nästan fördrar dem som är påbörjade...



Med mig hem fick jag lunch till måndag (torrköttssoppa!), jordgubbssylt och en blomma.
Mina blommor ser bara för eländiga ut, å andra sidan är jag värdelös på sköta dem..
Men nu har jag ett tag i alla fall EN fin blomma!



Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh vad lugnt och mysigt det lät, hade du inte barnen med dig?



Jag gillar också torrköttssoppa men det känns som "tusen år" sen jag fick njuta av det.. :(



Jag visst är det ngt extra m vedeldad bastu, tyvärr är vi så "stressade/upptagna" här hemma så att det aldrig skulle bli ngn bastu om vi var tvugna att elda först.



Känns det tungt att börja jobba efter en så härlig ledig vecka?

2008-11-17 @ 08:33:21
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja

Svar Malin: Nej, jag hade inte barnen med, bara jag.

Det var lite ångest igår kväll och motigt i morse...

Men nu är jag här i alla fall.

2008-11-17 @ 09:43:35
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Carina

Ljuvlig avkoppling du fått i Ötå. Förknippar mina besök i T-dalen med just lugn och ro och vedeldad BASTU. Man kommer ned i ett behagligt lugn. Man får andra perspektiv på saker och ting. Miljöbytet är så viktigt!

2008-11-17 @ 13:29:13
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0