Italienskt

Efter vår resa till Rom är vi lite sålda på italiensk mat och gillar verkligen Paolo Robertos matlagningsprogram.
Så i helgen har vi lagat italienskt!

På fredag blev det Gnocci och till det kycklingfiléer, mums. T o m barnen tyckte det var gott.

På lördag blev den en trerättersmiddag bestående av en egenkomponerad förrätt med Sorrenoskinka, parmesanost, peccoriniost och melon på stekt cíabattabröd. Till varmrätt blev Paolos Lasagne och till efterrätt Tiramisú.
Åhh, jisses vad gott det var!!!!!!!


Matlagning på gång!


Förrätt!


Varmrätt!


Och så efterrätt!

Tror ni vi var mätta eller....!

H hade dessutom varit till Hemmagastronomis delikatessbutik och handlat både det ena och det andra gott, såsom en gudomlig sorrenoskinka, peccoriniost, olika mandlar, saffransskorpor och thé.
Kan verkligen rekommendera ett besök om man vill ha lite annorlunda delikatesser.

På söndag gjorde H riktigt svenskt, nämligen Köttbullar, klara till jul!


Julens köttbullar!

Lite pynt inför julen har vi också hunnit med mellan matlagningarna, t o m det fick H stå för då jag fick en envis huvudvärk som inte ville ge med sig trots Ipren. Visst är han duktig?!?!


Kommentarer
Postat av: Carina

Men jösses så gott det låter och ser ut!!!

Förrätten, huvudrätt och efterrätten. Mums...

Fick Paolos kokbok förra julen. Vill minnas att vi lagat just lasagnen. Lång matlagningstid men så gott!



Vi kikade också in på Hemmagastronomi under helgen (skyltsöndag). Vilken underbar delikatessaffär! (Inlägg inom kort)

2008-12-01 @ 08:22:43
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Verro

Haha, vad inspirerande med folk som lyxar till det på helgerna! Sån ska jag också bli när jag blir stor. =) Ha en jättebra dag! Kram

2008-12-01 @ 18:16:13
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Malin

Wow vilken lyxmåltid!!! Jag älskar också Italienskt!! Fina köttbullar, ja duktig är han din H.

fniss jag hör nästan suckarna fr resten av fam när du fotar maten! (mina brukar i alla fall sucka ljudligt..)

2008-12-01 @ 18:48:30
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0