Ledig dag 1

Denna första lediga dag var tänkt att ägnas åt fönsterputs, hade ju inte putsat fönstren från insidan än.
Men först efter att ha lämnat P på skolan tog jag en promenad, härligt!
Började i Ms rum och fick börja med att plocka ihop lite för att komma mig fram till fönstret samt städa en del bakom sängen som står framför fönstret, höll på att fastna i hans 1500 bitars pussel men lyckades slita mig därifrån, putsning och sen vidare till Ps rum.
Till saken hör att mina planer på sådana här arbetsuppgifter ofta inte kommer så långt då jag ofta fastnar i annat, som t ex pusslet, plötslig trötthet som slutar på soffan eller en tidning som ska bladas igenom mm.
I Ps rum blev det tvärstopp, insåg att här måste en ordentlig ihop plockning och sortering av leksaker göras.
Och jag sorterade ut lego från bilar från pistoler och gevär och svärd som var blandat med smutsiga kalsonger, utklädningskläder, böcker mm mm
Av någon underlig anledning blev i slutändan en hel leksakslåda över!!
När jag väl putsat fönstret (tog 10 min) tog jag och städade klart hela hans rum, oj så fint det blev, vet ej när sist där var så ordningssamt..



Tja, två fönster av tolv blev i alla fall putsade....

På kvällen for hela familjen och bowlade, SKITKUL! Bestämdes att vi skulle fara fler gånger, komma igång med lite familjeaktiviteter. Middag på restaurangen brevid och sen en snabb kopp kaffe och husesyn hos en kompis som köpt hus i höst.

Nöjd med dagen, hamnade inte framför datorn eller TV vilket är det vanliga när jag är ensam hemma och har en massa projekt att ta itu med.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Oj, vilken händelserik dag! Om du är på väg till Ötå den 13 eller 20 december så ska vårt band vara med på julkonsert. Så du vet. =) Ha det bra!

2008-11-11 @ 08:45:39
Postat av: Carina

Jag kör oxå två timmars pass innan paus för att inhämta ny inspiration.



De är kvinnligt att se allt runtomkring (förutom fönsterputsningen) som finns att ta tag i. Vilken dag! Du/ni hann ju massor. Stor eloge! Måndagar brukar jag tillåta mig att slappa efter jobbet.



Roligt att ni tog er tid och kikade förbi i vår villervalla.

2008-11-11 @ 09:01:49
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är fortfarande grymt avis på dig...Låter som om du förvaltade dag 1 på bästa sätt. Ja visst är det kul att hitta aktiviteter som hela fam gillar!

2008-11-11 @ 20:45:48
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0