Nya vägar i livet...

Ledig dag 2 tog jag Fagervall och Duffy i lurarna och undersökte lite nya promenadvägar, hittade en stig utanför de vanliga gångvägarna och hamnade lite mer uti naturen och närmare vattnet.
Den avskalade regntunga lövskogen kändes riktigt stämningsfull...




Oturligt nog var min ena sko trasig så efter halva vägen lät det klafs, klafs i den, men icke att jag skyndade hem...

Resten av dagen fick jag avstå från städning och fönsterputs (inte alls svårt!) för springa ärenden; avlämning av tre kartonger barnkläder och en säck damkläder på Kupan, en påse barnböcker till min kollega, inköp av presenter, vitaminer och värktabletter,  mascara och ansiktscrème mm



Sen lagade jag riktig middag, det har varit lite si och så med middagarna den senaste tiden.
Det blev Fläskrulader och de blev underbart goda och vilken sås sen...

Kvällen avslutade jag och P på hans skola där det var Cafékväll med medtaget eget fika. Oj vad de är söta, barnen när de uppträder, så stolta. Det var både dans och sång. P tyckte det var jättekul att få uppträda. 
H och M tog ett av de inköpta presenterna och uppvaktade Hs kusin som fyllde år.
Så är det ibland, när det krockar, då får vi dela upp oss på de olika arrangemangen.

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj, ser att detta inlägg publicerats samtidigt som jag hasade mig upp ur sängen i morse... och du är ledig.



Jag måste verkligen göra ett ryck med min klädinsamling. Kvällar och helger känns bara på tok för korta för att hinna allt man vill.



Vilka ljuvliga höstbilder. Fastnade speciellt för det andra fotot.



Vackra presentinslagningar!

2008-11-12 @ 08:12:57
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Verro

Du har inte börjat grubbla, som min pappa, varför vi unga i släkten är så intresserade av att uppträda och ja, musik i allmänhet?;-)



Vilken härlig dag och jättefina bilder! Men jag måste erkänna att jag är fascinerad av hur du kan gilla detta grå och riktigt disiga Norrbotten just nu? Jag skulle behöva lite av den inställningen. Haha.



Ha en skön dag. Jag åkte förresten på vikariat nu på eftermiddag, bara 4.5h, men fy tusan vad glad jag är!

2008-11-12 @ 08:51:18
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Sonler

Sonja svarar:

Carina: Tja dan är längst från morgonen och det jag inte gjort före lunch går trögt (+ H önskar nybryggt kaffe på morgonen nu när jag är ledig...!)

Verro: Ut på morgonen i grådasset och diset och sug inte den mystiska och ödesladdade atmosfären...

2008-11-12 @ 09:32:28
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin

Vad mycket nytta du hinner med. Vi andra får nöja oss med att följa med på dina härliga promenader digitalt i stället. Jasså Peter hade också uppträdande igår. Visst är det härligt att alla får vara med o alla kan! Tänk på oss som fick mima, vi(ialla fall jag) har väl slutat sjunga helt istället för att öva på att bli bättre. Spännande att höra hur du förvaltat denna lediga dag.

2008-11-12 @ 17:27:35
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0