Paltkoma

Nu är det PALTKOOOMA!!!

Idag gjorde H ett storkok med palt, mums!

Efter en skön promenad med en väninna kom jag hem till en god middag med nykokt palt sen inträdde ett tillstånd av koma innan jag sen äntligen kom på benen igen.
Emellanåt passar det jättebra med sällskap när man promenerar, man får prata av sig och som i dag med en vän med bättre fart och flås som drar upp tempot så man lockas att ta i lite extra.

Den senaste veckan har jag däremot frusit och frusit, jag har fått spola händerna under hetvatten flera gånger per dag, bastu och heta duschar. En lunch gick jag desperat till garnaffären och köpte en härva yllegarn och stickor och håller nu på att sticka pulsvärmare. Jag vet att jag har både garn och stickor hemma men det är så länge sen jag stickade att jag inte ides söka fram det och sen försöka lista ut tjockleken på stickorna och vilka som passar till det garn jag har utan gjorde enkelt för mig.
Har pulsvärmare i ylle sen tidigare men fick en idé och gör en modifierad modell, längre och med hål för tummen, tänkte att de skulle hålla värmen i händerna bättre.

Men det är som sagt länge sen jag stickade och det blir lite ojämt, var osäker om jag ens skulle komma ihåg hur man lägger upp maskor men det var som att cykla...
Färgen kunde väl ha varit roligare men valde en neutral färg som jag kan ha till flesta tröjor.



Kommentarer
Postat av: elle

ÅHÅ, oväntade talanger.......... Ha det bra o hälsa hem....

2008-11-23 @ 20:03:40
Postat av: Verro

Åh, vad fint! Och de värmer säkert jättebra också.=) Jo, det där med att promenera själv eller med en kompis är ett litet "problem". Som du skriver, en kompis gör att man drar upp tempot. Ingen vill ju vara den slöa! ;-) Men om man går själv kan man gå med sin musik i öronen och bara fundera och leva i sin egen lilla bubbla. Så vilket man väljer beror kanske på humör? Kram

2008-11-24 @ 09:07:41
Postat av: Carina

Vad duktig du är!!!

Minns inte när jag stickat senast. Minns räta och aviga... men hur var det nu med upplägget av maskor...



Gillar att prommenera själv. Då kan man mata på i högt tempo då jag är ute efter motionen och inte att underhålla. Inte lätt att skvallra med flås.

2008-11-24 @ 11:31:06
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

De såg sköna ut! Älskar att ha yllesockar på bara fötterna. Har också känt mig frusen, nu väntar ett varmt bad snart på mig ahhhh.

2008-11-24 @ 19:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0