Ta i hand

I helgen var vi på en mycket trevlig 30 års fest, jag var övertygad innan att jag kommer att vara äldst där men det var åtminstone en person som var äldre än mig kom det fram under kvällen.

Det var en massa hejande och hälsande i hand i början, vilket fick mig att helt osökt fundera på ett grej vad gäller när man tar i hand och hälsar, oavsett om det är fester eller möten på jobbet.
Det finns en sak som jag inte gillar och det är när man tar i hand och den andra inte gör det ordentligt utan i handen får man en slapp oformlig massa...!!!!
Jag har relativt stora händer för att vara kvinna så oftast när jag hälsar på kvinnor försöker jag att inte ta i så mycket men när jag hälsar på en man förväntar jag mig ett fast och stadigt grepp....och då jag får denna slappa hand i min så är det nästan så man ryggar tillbaka.
H påstod att det betyder att personer har dåligt självförtroende, det köper jag inte riktigt för nog har jag också haft dåligt självförtroende men jag har då alltid hälsat ordentligt när jag tar i hand.
Jag är mer inne på linjen att antingen är personen ganska karaktärslös/ ryggradslös eller opålitlig, definitivt inte en person jag får förtroende för.

Är det någon läsare som är mer insatt i ämnet och vet hur man ska tolka dessa slappa handslag?

Var det någon sån på festen då?   Ja, det var en karl med riktigt slappt handslag, fick inte så positivt intryck av honom senare under kvällen heller, men det kunde ha berott på andra orsaker.....


Kommentarer
Postat av: Carina

Minns så väl när jag var ny i stan och gick runt och hälsade på mina numera fd fd arbetskamrater. En man hade den värsta disktrasa till handslag jag någonsin upplevt. Med facit i hand vet jag att han var en hal och opålitlig person. Håller på ditt resonemang.

2008-11-17 @ 22:03:59
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Nä sladdriga handslag kan jag också vara utan!

2008-11-18 @ 18:25:30
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0