Buss 2

Vad har hänt de senaste veckorna, plötsligt är det omöjligt att få en sittplats på bussen, varken på morgonen eller på em!!!  Det har bara så enstaka gånger, exv riktigt kalla dagar på vintern, svinhalka eller ösregn..
Jag är inte så förtjust i att stå, har allvarliga problem att hålla balansen när det gasas och bromsas och svängs hit och dit.
En del chaufförer kör lugnt och smidigt men de flesta har kraftiga pådrag och inbromsningar så man far hit och dit som en vante, särskilt som jag har en krånglande axel och alltid måste tänka på att hålla i mig med den andra armen så inte min lilla fadäs upprepar sig, för jag kände mig skitdum...

En gång när jag stod i mittendelen, där folk sitter mittemot varandra, rasade jag rakt i famnen på dessa människor.
Stod och höll mig i stången och vi kom till en kraftig sväng i en rondell, då låser sig min axel till samma arm som jag håller i mig med och jag rasar handlöst in bland dessa människor. Ser på blickarna att oj, vilken fyllkärring!!  Gör ett försök att förklara att min axel låste sig och att jag därmed tappade all kraft i armen, vet inte om de köpte det.....

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej fy vad pinsamt! :S Jag antar att många ställt undan cyklarna nu..det har inte blivit många km för mig heller nu i okt.

2008-10-22 @ 18:45:29
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Men jösses! Hade inte velat vara i dina kläder den dagen.

Du har antagligen samma arbetstider som de flesta. Jag som går lite udda tider (börjar och slutar på halvtimme ej heltimme) har det inte lika trångt när det nu händer (samåker). Egentligen borde man få rabatterad biljett om man måste stå. Brukar slumra till allt som oftast på bussen, vilket är en omöjlighet stående.

2008-10-23 @ 08:01:27
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0