Drömtydning

Har googlat på drömtydning och kollat upp vissa företeelser i min dröm.

Tänder=tappa: otur
Har vid något tidigare tillfälle läst att man är rädd att bli gammal (40-års krisen!)

Vatten= rinnande väcker svartsjuka
Flykt= befinna sig i fara=ljusa framtidsutsikter. Ett misslyckat flyktförsök är ett varsel om oöverstigliga problem. Om du drömmer att du lyckas fly betyder det däremot att du kommer att övervinna alla svårigheter
Hjälp någon fly= den man räddar kan bli ens ovän
Trappa=Vi kan stiga uppåt, d.v.s. bli bättre och andligen rikare människor, men även övervinna svårigheter och höja oss över mängden
Död=Se en död: regnväder
Mörker=En ångestladdad dröm som tyder på inre konflikter.

Tja, hur ska jag tolka detta?
Väntar mig visst lite otur och kommer att väcka svartsjuka hos någon. Och inte vill jag bli ovän med min kompis, hoppas det inte stämmer (Nica..!!) Ang flykten så vet jag ju inte om den lyckades eller inte...
Ska visst bli en bättre människa!
Regnväder, tja det har ju kommit en massa snö...
Inre konflikter, jag upplevde ju aldrig mörkret som ångestladdat, det var ju min kompis som hade det problemet.

Men något pågår tydligen just nu, som jag nämnde kommer jag sällan ihåg några drömmar men nattens dröm kom jag även ihåg.
Vi skulle flytta tillbaka till Ötå, och packade i vårt gamla hus men ändå i Luleå. Kom sedan i panik på att vi inte tittat på något nytt hus eller sökt lägenhet och kom på att vi inte äger vårt gamla hus längre och kan inte flytta dit.
Kom på att vi kanske måste bo hos mamma ett tag, borde kanske meddela henne!
Blev dessutom stressad när jag kom på att jag inte sökt in pojkarna till skolan eller något och flyttlasset går om några timmar..

Flytta=själv flytta: du är osäker på en som står dig nära
Packa=En inre oro kan göra att du även i sovande tillstånd känner dig stå inför ett uppbrott. Du tycker att du måste skynda dig att bli färdig och packar febrilt ner allt vad du får tag i. Du vill i väg så fort som möjligt, och detta kan tolkas så att du önskar fly från något som känns svårt.
Packa ner: den kommande dagen går allt på tok.

Tydning: tja har vissa osäkerhetskänslor ang en kollega.
Fly från något som känns svårt, hm, vid denna tid brukar jag börja stressa över de kommande svårigheter som jag vet kommer, dock har jag fått veta positiva förändringar i den frågan så...
Kommande dagen gick inte på tok för mig, men mina kolleger fick en hel del bekymmer.

Har en känsla av att nu handlar mycket i livet om jobbet och vad som händer där, för just nu händer det väldigt mycket där och det kommer att snurra allt fortare det närmaste halvåret.

Jag blev väl inte klokare av det här....

Kommentarer
Postat av: Malin

Den andra drömmen låter som en stressdröm. Jag har peridovis typiska såna.

2009-02-06 @ 20:37:14
Postat av: Carina

Va... var det jag som var med i din mardröm tidigare i veckan!?! Var bara tvungen att läsa igenom den noggrant än en gång.



En sak är klar... oavsett drömtydningar... vi är inte och blir förhoppningsvis ALDRIG osams. Varför skulle vi det??



Det verkar vara mycket nu. Gissar att du har stressdrömmar som framförallt beror på jobbet?!!?. Ta det lite lugnt snälla du. Även om jag sååå gärna läser drömmar och inlägg.



Kram

2009-02-07 @ 22:28:16
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0