Ny favorit

Jag har i höst upptäckt klänningen!
På sommaren har jag haft en favoritklänning som hängt på mig i tid och otid, i somras köpte jag mig en ny sommarklänning som nog också kan bli en favorit.

Men i höstas såg jag en klänning på Lindex i mina färger, min orange, min vinröda (rött ska jag förresten återkomma till vid ett annat tillfälle!), min vita, min blågröna, alla färgerna på en klänning. Ett inköp var ett faktum!
Och denna klänning har under hösten och vintern fått vara både finkläder på "tillställningar" och vardagskläder på jobbet!

För ett par veckor sedan råkade jag gå förbi Rabalder och där var rea, in en repa och ett återbesök nästa dag resulterade i ytterligare en klänning!

Jag gillar inte kjol, eller rättare sagt har jag svårt att hitta kjol som kommer överens med min rumpa.
En kjol åker upp under armhålorna när man sitter, en kjol har en förmåga att snurra runt och innan man vet ordet av har man en sidosöm mitt fram.

Men klänningen; den hänger där den hänger......

     

Kommentarer
Postat av: linnea

Håller med, klänning är mycket bra! Jättefina! Kul att ha ett jobb där du kan klä upp dig. Jag ska ju mest bara se sportig ut.

2009-02-04 @ 12:29:03
Postat av: Anonym

Skönt att se att någon bär kläder med färg. Själv sitter jag fast i "svart/gråakläder-träsket"....



Klänning är underskattat, ett mycket användbart och fint plagg. Man kan vara finfin och mer vardagsklädd i klänning, beroende på skor och accesoarer och (hur fan d nu stavas)..............



Köpte faktiskt två kjolar idag, en grå stickad, plisserad (vardags)kjol och en svart pennkjol ("finare tillfällen").

2009-02-04 @ 17:58:15
Postat av: elle

hmmm... Hälsningar Elle var det för ovanstående kommentar............. Hälsa hem..........

2009-02-04 @ 17:59:06
Postat av: Sonler svarar

Linnea: det blir inte ofta man klär upp sig till jobbet, det är mest jeans och en tröja, men ibland händer det.

Elle: jag har tyvärr väldigt svårt för svarta kläder, är jättesnyggt på alla andra men jag är inte bekväm i dem, byxor går an men inte svart mot ansiktet.

2009-02-04 @ 19:07:35
Postat av: Malin

WOW vilka härliga kreationer, du är säkert strålande snygg i dem.Själv sitter jag också i det där träsket med mycket svart...vitt o jeans.

2009-02-04 @ 19:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0