Snöröjning och sjuka barn

Det har varit dåligt med inlägg från min sida de senaste dagarna, så vad har hänt?

I måndags var jag hemma med P, han hade hostat så mycket under natten och var trött, passade på att baka lite matbröd och sen skottade jag snö, i nästan 2,5 timme, jag har fortfarande idag (tors) träningsvärk!
Mesta skott-tiden gick till den jättehög som H drog ihop på morgonen av plogkarmen.
Det är lite lustigt med snöröjningen, vi får nämligen längre och längre infart med resultat att det blir mer och mer att skotta....
Sen en annan fundering som jag tror är ett stadsfenomen, varför är man livrädd att lägga upp snön på egen gård? Utan den ska skottas ut i plogkarmen, det är ju faktiskt så att det blir grannen som får det i sin infart i stället samt att gatorna blir bara smalare och smalare och snart kan inte två bilar mötas. Det måste ju vara något slags egoisttänkande bakom detta.
Vi har alltid skottat snön på egen gård och jag lovar att under dessa 12 år vi haft hus har snöhögarna alltid varit borta till midsommar!!!!!

För att återgå till sjuka barn så har M nu varit hemma både onsdag och torsdag, med snuva, hosta, ont i halsen och ligger på gränsen med feber, inte helt feberfri men inte så mycket att  han däckar. Det är lite svårt, ska han vara hemma eller ska jag skicka honom till skolan, en gränsgång. Nåja, nu är han hemma i alla fall, men inte jag, han är så pass stor och så pass pigg att han klarar sig, han fixar att värma en matlåda i mikron. Tänk så stor han har blivit!
De blir mer och mer självständiga de små liven....

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej!



Jag tror bara att det är ni på hertsön som har detta fenomen med att inte skotta upp på egen gård :-) Jag har inte hört talas om detta förr. Jag hade iallafall blivit galen om vi hade fått mer snö att skotta! Då hade syrran fått höra- för ni som inte vet är hon min granne :-)

2009-02-12 @ 10:43:18
Postat av: Carina

Vad duktig M är som klarar sig själv.



Plogkarmen är inte att leka med! Körde bort den direkt en morgon. Hellre sen till jobbet (går att jobba längre) än att ha den kvar när man kommer hem.



De mesta av vår snö kör vi tvärs över gatan. Något som tydligen gjorts i alla tider. Visst blir vägen smalare men ingen granne får in det i sin infart (finns inga sådana mitt emot). Sen brukar en traktor beta av den enorma plogvall som bildas med tiden.

2009-02-12 @ 11:20:18
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag kunde ha skrivit detta inlägg helt själv!



Vi är de enda som har uppfarten på vår sida av gatan i vårt kvarter, ALLA grannar skottar över sin snö på vår sida och den hamnar efter att traktorn plogat givetvis på vår uppfart grrrr M kämpar med att köra in snön på vår gård.. Skit trist.



Ja det är svårt ibland att dra gränsen när barnen bör stanna hemma el inte, hosta kan ju hålla i sig länge, och mina barn som har astma båda två har extra jobbigt nu när det är så kallt.

2009-02-12 @ 11:57:51
Postat av: Malin

Hoppas att Ni kryat på Er allihop och har en mysig alla hjärtans dag!



Kram

2009-02-14 @ 14:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0