En liten djävul

-Väck inte den björn som sover..  säger man, men hur är det med en liten djävul?

Tror att jag väckt till liv en liten djävul i mig, nämligen en liten träningsdjävul.
(C du hade rätt!)

Just nu varvar jag mina gymbesök med långa stavpromenader och lite försök till jogging (lunka) i spåret.
Tror bestämt det blir Vårruset nästa vår...

Men jag måste lära mig att ta i med måtta, var nämligen för ett par dagar sen och kämpade i spåret att orka jogga hyfsat långa sammanhängande sträckor vilket resulterade i en frukansvärd huvudvärk senare, trots att jag drack massor av vatten när jag kom hem.
Brukar ibland få ansträngningshuvudvärk om jag tar i riktigt hårt. Vet inte, men det är som att det blir syrebrist i hjärnan.



Kommentarer
Postat av: Carina

Men usch då... ta det lite lugnare. För hård träning kan orsaka skada/sjukdom vilket (ve och fasa) kan innebära träningsuppehåll och förlorad djävul.



Jag under min semestervecka haft dig i tankarna under mina fåtal morgonpromenader/jogging... din bedrift med sååå tidig morgonträning (kl 7) under semestern. Är grymt imponerad!! Skånkar mig dock ut innan fruktost men inte förrän tidigast vid 8-9 snåret.



2009-07-12 @ 21:17:50
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0