Mer semester

Nu har inte jag inte bara ägnat semestern åt träning, har ett hem som håller på förfalla mer eller mindre.

Tvättmaskinen och strykjärnet har fått arbeta ganska hårt och äntligen är jag någorlunda i kapp med tvätten.
Alla vinterkläder är bortplockade och tvättade.
Ena sonens garderob är genomgången och inventerad, och en shoppingrunda gjorde den komplett, åtminstone fram till hösten.
Kunde konstatera att flera av tröjorna som inhandlades i höstas nog bara gått genom tvättmaskinen en gång, för mycket kläder?, nä, ett par armar som plötsligt växte hejdlöst.
Ett besök på ett utebad med P och en kompis har jag hunnit med, dock har pojkarna badat utan min medverkan.
Ena dagen har man huset fullt med ungar till lunch och nästa dag är man ensam.
Rullade köttbullar på två kilo köttfärs, perfekt att ha i frysen. Nu blev dessa inte så bra, smaklösa var omdömet. Nåja, får väl salta och peppra lite när man värmer dem.
Kokat lingonsylt som denna gång fick godkänt!!! Kokade lingonsylt för första gången i vintras och den blev inte så god (inte som min mammas!). Efter instruktioner från mamma gjordes ett nytt försök och denna gång lyckades jag.
Sovit i hammocken.
Legat i soffan och läst skvallertidningar
Varit in och jobbat ett par dagar.....



Och när det äntligen blev lite svalare återerövrade jag hemmet från dammråttorna.

Är nu på vad som för mig är riktig semester; på besök hos min kära mamma med grabbarna.
Det är verkligen avkopplande att vara här, inte för att hon ska passa upp oss utan här kan man inte ha dåligt samvete för att som är ogjort hemma för när jag nu är här kan jag inget göra åt det.
Latar jag mig hemma gör sig samvetet påminnt att jag kunde ha ägnat den tiden åt något vettigare.
Nä, här kan jag hjälpa till med vad som än behövs och det är inte jobbigt.

Varför är hemarbete hemma så fruktansvärt tråkigt och när man gör det hos någon annan går det som en dans???
Detta är ett fenomen som jag alltid upplevt och förstår det inte. 

Idag har jag för andra gången i mitt liv (första gången var för 15-20 år sen) testat spela tennis.
Gick med grabbarna till tennisplan och slog lite bollar där, riktigt kul, jag träffade ju bollen ganska många gånger!

Kommentarer
Postat av: elle

Det där med en hammock lät inte helt fel! Jobba inte på din semester...!

2009-07-03 @ 15:13:48
Postat av: Malin:

Jo då vårt hem är också eftersatt, fast inte så farligt tack vare att maken redan haft 3 semesterveckor. Det är mycket man vill hinna på semestern, som att vara lite huslig, finnas till för barn o make, vänner osv Fast det är också viktigt att få slappa, sova i hammocken gillar jag och att läsa förstås!!!

Ja tennis är skoj, fast såå jobbigt!!! Nu är det väädligt länge sen jag var på den banan, men igår spelade vi badminton hos fam F, jätteskoj!!!



Ha en fortsatt skön semester, jag jobbar mån sen är det min tur igen!



Kram

2009-07-04 @ 11:44:25
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Återerövrat hemmet från dammråttorna... hahaha.

Men oj vad du står i! Sova i hammock och skvallertidningsläsning lät skönt. Prioritera lite sovmorgon.



Jösses vilken koma jag hamnade i. Har efter sista arbetsdagen (övertid förståss) sovit bort både fredag och lördagkväll samt att jag sovit klockan runt om natten! Men NU känner jag mig redo för den analkande semestern.



Efterlyser dock både sol och värme. Vill ju också ha... Fördelen med svalare väder är att man orkar utföra lite sysslor samt att man inte får dåligt samvete för att ha sovit bort finvädret.

2009-07-05 @ 19:30:41
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0