Slut semester

Jaha, och då var nästan fyra veckors semester till ända!
Det var ju sista veckan som jag började känna att NU hade jag semester.
Jag har väl inte något emot att börja jobba om det bara vore att komma tillbaka till det vanliga vardagsjobbet men nu är det rakt in i krigszonen eller från 0-200 på tre sekunder.
Vet nämligen att de närmaste två veckorna blir helt hysteriska!

Men innan den underbara ledigheten tog slut hann jag med en del; träna, läsa böcker (är inne på min tredje för sommaren!)
Vi har dessutom investerat i en modern variant av "vedboa", ett litet förråd som ska fungera som pelletsförråd till vintern.
H har byggt ihop det (färdig byggsats) och jag har målat den!
Den blev riktigt "söt" faktiskt.



Jag har dessutom efter 5 år äntligen "flyttat in" i städskrubben...;)
När vi köpte huset har det aldrig blivit att organisera i städskrubben utan allt som hör dit har tryckts in hött som mött. Dammsugaren har t ex aldrig fått plats där, lådor har inte hängt ordentligt utan varit staplade på varandra, hyllplanet har stått lutat mot ena väggen. Men nu är där SÅÅÅ fint. Det är roligt att ta fram saker därifrån och jag kan bara öppna skåpet och tycka att oj vilken fin ordning! (Hur länge...?)

Har dessutom äntligen varit och omvandlat presentkortet jag fick som 40-års present till den riktiga presenten.
Tänk så många år som jag har suktat efter denna Tors hammare och nu är jag stolt ägare till den!



En utflykt med hela familjen till Western Farm blev det en dag!



Där möttes vi av Westerns hårdföra män (och kvinnor) med revolvrar i händerna och en hel del action.



Då kunde en och annan gris kännas lugnt och tryggt att titta på.



Där fanns även får, kalvar, hästar och kaniner. Nybyggarläger och indianby.
Möjlighet till att åka häst med vagn eller prova ponnyridning, de med ridvana kunde även rida ut på längre tur.
En jättetrevlig utflykt i vårt eget närområde, man måste inte alltid resa långt!

Tja, och första arbetsdagen är avklarad, avslutade dagen med att vara på gymmet innan jag for hem.
Nu gäller det bara att överleva de närmaste två veckorna med någorlunda förståndet i behåll (eller åtminstone det lilla som finns kvar...)

Kommentarer
Postat av: Malin

Stackars dig som har slut på semestern och jag förstår ungefär vad du har framför dig nu.. bara att överleva och sätta gränser om det behövs.



Du verkar ha hunnit med både nytta o nöje under din semester (medans vi mest latat oss). Fin boda!! =)



Och städskåpet, mmm sånt kan göra en såå nöjd!



Jag skulle jättegärna åka till Western Farm, skulle gärna rida med en längre tur. Tyvärr är båda ungarna superallergiska mot hästar så jag vågar inte fara dit.



2009-07-20 @ 22:02:10
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

En riktigt, riktigt fin boda!!!

Vi skulle också behöva ett förråd på gården. Den som lever får se...



Jag gillar att varva nytta (jobba hemmavid) med nöje och dagstrippar i närområdet. Det behöver inte bli så omständigt. Att sen få njuta av det man äntligen (!) åstadkommit... visst är det en härlig känsla!?!



Hurtigt att orka träna efter första arbetsdagen! Hade gissat att det hade varit nog att komma upp och genomföra arbetsdagen.

2009-07-20 @ 23:54:38
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: elle

Det ryktas om att semestrar går fort, för fort... Fin liten "stuga" förresten! Hoppas du har haft en bra första dag på jobbet...

2009-07-21 @ 15:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0