Just nu retar jag mig på....

...de som många alltid retar sig på; hundägare.!

Men denna gång är det inte hundbajs, vilket är ett ämne jag resignerat för förresten.

Nä, ett fenomen som jag för första gången råkat ut för nu i vår/sommar när jag cyklat till/från jobbet.

Det är dessa som inte skaffat sig en riktig hund utan två stycken av golvmoppsmodell.
Tar bägge två på promenad efter gång- och cykelvägarna, ställer sig vid ena sidan av vägen med den ena gömd i gräset bredvid, den andra befinner sig på andra sidan vägen gömd i gräset. Till detta hör att dessa små saker inte kräver så kraftiga koppel utan smala i företrädesvis grå/svart/bruna färger.....

Jag har ett flertal gånger fått tvärbromsa när jag upptäckt att ett koppel är spänt tvärs över gatan...!!!! Jag ser ju bara en person som står vid vägen och inte dessa små hundar gömda i gräset.

Vid inbromsningarna tittar hundägarna alldeles frågande på mig och fattar inget, att jag nästa cyklade in i kopplet med till följd att kanske jag ramlar eller sliter med den lilla golvmoppen och den blir skadad. Nä, efter ett tag lockar de på de små liven att komma över till deras sida av vägen. Öööhhh....!

Kommentarer
Postat av: Carina

Dessa små livsfarliga varselser borde inte få finnas! Å inte deras mattar/hussar om de inte vet bättre än att hålla till vänster. En påpekning kan vara på sin plats. (Ska komma från hon som cyklat omkull en fd granne, varit ytterst nära att bli påkörd av sin fd chef... i min (för några år sedan) vilda jakt på förbättrad säsongsmedelhastighet på cykeln.)



Igår kom vi på hussäljaren (numera innerstadsbo) att mingla i numera vårt villakvarter med sin urgamla "hundmopp". Kanske det dem används till... orsak att komma ut och spana. Är säker på att han även trampade på stigen bakom huset. För han syntes på ALLA andra cykel/gångbanor längs gatan. NYFIKEN i en strut.

2009-06-02 @ 21:41:06
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj kanske bäst att vara lite mer uppmärksam alltså!? Själv är jag fortfarande äcklad av allt hundbajs överallt, och stör mig nästan värst på dem som först plockar bajset i en svart liten påse som de sedan slänger på marken när ingen ser..

2009-06-03 @ 07:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0