Alltid lär man sig nå nytt

Har vid några tillfällen varit inne på min 40-årskris och kan konstatera att tanten är i alla fall inte för gammal att lära sig nya saker, eller; man lär så länge man lever så glöm att det inte går att lära gamla hundar sitta!

En kollega har varit sjuk och det börjar vara lite akut med vissa grejer som han brukar göra samt att han är den enda som har programmet att göra det.
Han visade visserligen en gång tidigare programmet och försökte förklara hur det funkade men vid det tillfället fick jag inte ihop det jag tänkte göra.
Men igår var jag så illa tvungen att ro det iland, det tog tid men jag fick det gjort, på em gick det riktigt bra. Hade säkert gått fortare om jag hade haft kunskap om programmet men jag hittade mina vägar att göra det jag skule.
Kul att känna att jag kan lära mig nytt!

I helgen är det åter bara jag och P hemma, det innebär kycklingklubbor till middag för det älskar han. Vi lagar det inte annars då H inte äter det.
Detta innebar att jag på morgonen hängde på låset på affären för att lämna tillbaka kronfågels klubbor jag köpte förra helgen, vill inte ha glas i maten!
Inköp av nya klubbor och samtidigt veckohandlade jag.

Jag är lika fascinerad varje gång jag veckohandlar, hur vi får plats med en veckas mat plus en massa annat i vårt lilla kylskåp! Den är ju bara "halvstor", tänk förut hade vi fullstort kylskåp och den var också alltid full.
Men nuförtiden är den knökfull!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Carina

Det ger en sån härlig tillfredsställande att fixa såna saker man egentligen inte borde göra. Sånt kan man leva länge på.



Höll på att köpa kycklingfiléer till helgen men avstod i sista stund. Avvaktar lite där...

2009-03-28 @ 16:41:30
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja visst är det kul att lära sig nya saker,man blir så glad nöjd o stolt! Och lättad, vi har inte nått toppen än! ;)



Otäckt det där med kycklingen, vi som äter massor av kyckling..



Ni har säkert större kylskåp än oss...ett irritationsmoment i mitt 60 talskök.



2009-03-29 @ 21:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0