Fortsatt sportlov

Jag är som sagt ledig hela sportlovsveckan med barnen, visst skulle de ha klarat sig själva men det hade nog inte varit så kul för dem och när jag ändå har en lugnare period på jobbet och föräldrapenningsdagar kvar så är det väl lika och vara ledig.

Efter vår lilla tripp söderut har vi varit hemma, sovit länge, jag har emellanåt tvingat ut barnen. Tja, P är mer pigg att vara ute, bara han har en kompis.
Men igår kom de själva på idén att gå och bada, tillsammans utan kompisar...!

Själv har jag faktiskt hittat lite rensarinspiration och rensat ett par garderober och organiserat upp dem lite. Skåpet i hallen fick sig också en genomgång idag, påbörjade dessutom i extrarummet/kontoret som fungerar som skräprum dit allt hamnar som inte ryms/är på väg någon annanstans. Men att gå igenom det rummet är ett till synes JÄTTE projekt, hoppas inspirationen håller i sig.
Vi är i planerna att renovera där, är inte gjort sen vi flyttade in. Originalmatta från -74 och fult målade väggar. Vi leker dessutom med tanken att antingen vända garderoberna i rummet till vårat sovrum, alternativt göra dörren till sovrummet därifrån och stänga igen den befintliga.
Men det krävs lite mer fundering kring det, jag har dessutom bestämt (enväldigt!) att vi måste röja igenom rummet först, innan vi repar, känner att det blir för mycket att både repa och röja samtidigt, det brukar innebära att röjningen blir ett hafsverk och där behövs en ordentlig genomgång av allt.

Nåja det är en sak att rensa och organisera men direkt uppstår nästa flaskhals, att få iväg allt man inte ska ha kvar....
Det ryms inte i soptunnan och jag tycker det synd att slänga sådant som är helt och fungerande så detta med Röda Korset olika återvinningar är en bra idé men det är väldigt lååååångt dit. Och det som inte går att slänga i tunnan hamnar i förrådet eller garaget och det är fortfarande låååångt till slutstationen, men någon gång kanske vi kommer oss dit.

Kom på att eg skulle jag ha tagit en "före" bild av kontoret innan jag började rensa. Trots att projektet endast är påbörjat är skillnade markant så nu får det vara.
Det kanske blir en "efter" bild om vi repar, den som lever får se....

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag glömmer nästan alltid före bilderna, det är ju himla skoj att se förvandlingen o minnas hur eländigt det var förut.



Jag håller med om att det är att bli av med allt man rensat bort utan att behöva slänga ngt som är problemet. Själv tycker jag också att det är lite klurigt att planera hur man skall förvara allt så att man får det att fungera praktiskt i vardagen, men det kan hända att det är värre för oss som har 3 våningar, vill gärna ha det man behöver oftast lättillgängligt utan spring i trappor. Man får prova sig fram lite.



Undrar om dagen nånsin kommer när jag kan säga att vi har lite på jobbet? Vi har alltid så mycket extra projekt vid sidan av det normala, just nu värre än nånsin tack vare stundande bolagisering.



Ha en skön helg!

2009-03-06 @ 19:52:28
Postat av: Verro

Haha, ja, jag tänkte faktiskt på dig när jag insåg hur glad jag blev över blommorna! Kom ihåg ditt blogginlägg om att få blommor och jag håller med, det är underbart! Kram

2009-03-06 @ 23:44:00
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Carina

Det är bra med planer och visioner. Man ska alltid jobba frammåt. Men är ert kontor så farlig!? Minns inte det.



Glömmer också "förebilderna" ibland i all iver. Men fota nu trots rensningen. Blir ju viss skillnad tills efter ev renovering.

Det är otroligt roligt att efteråt kika tillbaka på gamla bilder före/efter. Kikade för ett tag sedan på bilderna jag tog vid husbesiktningen. Skillnad redan nu.



Visst är det skönt att rensa. Vi hade också ett berg med saker i garaget som skulle vidare under drygt en månads tid. Trodde mig hinna packa bilen var morgon men njet. Slog så småningom slag i saken lastade bilen en kväll istället. Gjorde oss av med sakerna på hemvägen från jobbet. Så skönt!

2009-03-07 @ 10:03:50
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0