Inte så uppdaterad

Jag överlevde gårdagens kalas...! (återkommer om det!)


Jag kan konstatera att jag har passerat 40, jag har blivit gammal och hänger definitivt inte med i utvecklingen.

Min kollega (också 40++) fick ett mail som avslutades med: "...tacksam för svar, asap!"

Varken hon eller jag kunde klura ut vad asap betyder, förslag som snabbt, assnabbt, men nej. Vi vet att ungdomarna använder mycket nya förkortningar men vår fantasi räcker inte till.

Tills en betydligt yngre kollega upplyser oss om att " as soon as possible".....Aha..!

Åter en dag då man fick lära sig något nytt....!

Kommentarer
Postat av: Carina

Klurigt... Den hade jag hört förut men knäckte den inte innan jag såg svaret. Anses väl vara gammal och omodern då jag inte använder dessa förkortningar. Är det inte mer SMS-språk än mailspråk!??!

2009-03-19 @ 13:30:47
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Puh du överlevde!!! Ett år kvart till nästa gång. För jag antar M´s kalas är väl lugnare nuförtiden!?

2009-03-19 @ 19:54:54
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0