Ensam mamma söker...

...nä, inte en ny kärlek utan en assistent, lite sinnesro och framför allt energi och inspiration!

H har varit i Kiruna nästan hela förra veckan, halva denna vecka och antagligen hela nästa vecka samt helgarbete!

Och just under denna period är det en massa andra saker utöver jobb, skola, läxor och träningar. Det är vaccination, tandläkarbesök, utvecklingssamtal, klassträff, sotaren, sjukgymnastbesök och nästa vecka en helkvälls arbete. Hemmet förfaller och tvätten samlas hög, smutsig som ren. Och håret är fullständigt hopplöst och i desperat behov av klippning för att inte tala om pojkarnas huvuden.... och de vägrar ha hästsvans så det skulle se något vårdat ut..;) Som grädde på moset har vår hemtelefon gett upp, det går att ringa ut men inte in och det ids jag inte engagera mig i, så det så!
Sen var det ju det här med julen och klapparna jag skulle ha klart innan december, har gett upp det projektet också...

Allt detta må väl vara, men varför när man är i en period av ständig trötthet, håglöshet och helt utan inspiration.
Tänker varje morgon: idag ska jag tagga till. Kvällen kommer och jag tänker: imorgon ska jag minsann tagga till!

Har jag gått från att lida av vårtrötthet till att lida av höst/vintertrötthet...?


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi är inte ensamma, man märker här i bloggvärlden att det är många som är trötta och saknar inspiration. Som jag nämnt förut har jag min hösttrötthet/årsdepression på höstarna. Jag avskyr detta mörka blöta kalla väder och tycker att ekorrhjulet snurra för snabbt. Våren är mer som en nedförsbacke till sommar och semester.



Det är inte försent att hinna göra undan ett par klappar i nov.



2009-11-18 @ 21:29:58
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Skittrist att H jobbar på annan ort!



Jösses vilken planering! Blir alldeles matt bara av att läsa den. :S



Blogginspirationen tryter. Däremot är jag allt annat än fulltecknad just nu. :S



Klicka hem någon klapp via nätet. Enkelt och tar inte lång tid. Har klickat hem två klappar.. snart en tredje också.

2009-11-19 @ 19:21:00
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Oj det var mycket på schemat, köpa klapparna på nätet är ett bra tips som någon skrev innan. Oftast billigare, smidigt och ibland kan man tom få grejorna inslagna också :-)



Skickar en piggapådigkram

2009-11-19 @ 21:49:58
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0