Efterlyser...

...arbetsmiljöverket på min arbetsplats!

Jag jobbar just nu på en mycket ohälsosam arbetsplats.

Vart än man vänder blicken ser man skålar med godis och kola, öppnade lådor med Marianne och Dumle, i bokhyllan står Schweizernöten staplad brevid Kexchokladen och Tobleronen. I förrådet finns chipspåsar och salta pinnar på en hylla, ölen och vinet står på golvet under, i lunchrummet kan man ta sig kex, ost, juice, kakor i alla varianter, pepparkakor och läsk.

Så här har vi det varje år efter Kalaset, så då har man ägnat 10 månader av året att gå ner i vikt och på en månad är allt arbete fördärvat.

Har av ovanstående miljö nu gott in en period av extremt sötsug och kan inte låta bli att äta detta trots att jag vet hur dåligt jag mår av det. Blir rent utav drogad! HJÄLP..!!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Oh thanks God att jag inte jobbar där!!! Jag lovar hur mycket du än äter hade jag säkert ätit ännu mer, jag lovar... By the way, det blev en hel del fika för mig ikväll...

2010-08-26 @ 21:38:36
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Oh, shit... Kan ju inte be dig hålla dig från jobbet. Lås in allt i förrådet och kasta nyckeln.



Jag har också fuskat lite de sista två veckorna.

2010-08-27 @ 06:15:37
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0