Fryser

Idag har jag FRUSIT!
Var lite morgonfrusen på morgonen och trots att utetempen visade på endast minus 3 kände jag för att grotta in mig i dunjackan och inte gå och småfrysa i den tunnare jackan.
Och tur var väl det, för när jag kommer på kontoret säger en kollega
-ingen idé att du tar av jackan, här är kallt!
Men oj så kallt det var, tur att man har en skrotkofta liggandes på kontoret och kollegans vetevärmaren har gått varm.

Av någon underlig anledning var varenda element kallt!
Det tändes ljus, ugnen med lucka fick stå öppen i fikarummet och alla datorer igång för att få upp temperaturen.
Genomgående valde de flesta varm soppa till lunch idag.
Visserligen kom vaktmästarna på fm och fixade elementen, men det är fortfarande inget varmt här och dagen är snart slut.

En bastu i kväll skulle sitta fint...


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja du behöver definitivt en lång varm bastu! Vi hade när det var som kallast ute jättekallt på jobbet en dag, men det fixade fastighetsägaren ganska snabbt.



Denna vinter har min dunjacka varit flitigt använd till skillnad fr de senaste vintrarna.

2010-02-15 @ 17:15:16
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Blir man så där genomfrusen krävs en bastu för att man åter ska bli varm på djupet.



Bastade två kvällar i rad i helgen för att få upp värmen pga förkylningen. Fanns inget annat som hjälpte. Inte ens en varm dusch. Överlevde och tror baske mig det var räddningen då jag piggnat till rejält sen lördagmorogon.

2010-02-15 @ 17:34:12
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Päivi

Så ni har också "öppen spis" på jobbet :o) Vi hade också ganska kallt tidigare under ganska långa perioder och i fikarummet var ugnen på varje fikarast och lunch, till slut blev den vår "öppna spis". Nu har vi som tur haft lagom varmt.



Ha det bra!

2010-02-15 @ 21:07:18
URL: http://paivja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0