Åter vardag

Och så var helgerna över och vardagen åter på plats.

Att helgerna var över sörjde vi i goda vänners lag med lite godfika i söndags!

Ägnade förmiddagen åt att baka i julens smaker av saffran, pepparkaka och glögg.

Det blev saftig Saffranskaka från Allt om mat.



Och sen blev Cheesecake med pepparkaka och glögg som jag hittade hos Sanna bakar.
Den var oväntat och fantastiskt god!



Samt Annas pepparkakor.

Till det kaffe, thé och julmust.




Ja, jag har snott bilderna! Dels var faten rensade innan jag kom i håg att jag skulle fota och dels blev inte mina kakor lika vackra .



Kommentarer
Postat av: Carina

Oj, snacka om att fira ut julen eller svartveckorna som började i måndags efter otal halvveckor.

Speciellt den sistnämnda såg supergod ut. Liknar lite kakan syrran bakade till julaftonskvällen. Halva kakan lämnades i frysen men säg den kaka som varar nå längre i min närhet. Gjorde mig av med alla godsaker innan min nystart i måndags.

2010-01-14 @ 17:59:45
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha du börjar med julbaket när alla andra börjar sina hälsosamma liv!! Det är riktigt, varför vara mainstream? ;-)



Jag måste äta upp allt gott fr jul innan jag bli riktigt hälsosam.



2010-01-14 @ 20:45:46
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0