Back on track

I o m axelns haveri före och under julen har jag inte vågat träna överkroppen, med resultat att träningen inte känts riktigt rolig. Har dessutom haft lite svårt efter helgerna att hitta rutinen för träningen.
Jag dock ändå tränat 2-3 ggr/ vecka på gymmet och någon enstaka promenad.

Men idag kändes det som att nu är jag på bana igen med överkroppen och har nog lärt mig en läxa på vägen.
Nämligen, när jag bytte gym och förde över mitt sjukgymnastiksprogram tyckte jag inte att maskinerna jag fick riktigt motsvarade det jag skulle ha. Dessutom dök den där tjuriga träningsdj**ulen upp i mig och jag lade på ordentligt med vikter och tog i som bara den.... inte bra!

Nu har jag hittat maskiner som bättre, tycker jag, motsvarar mitt program och jag har insett att inte stressa med viktökningen utan gått ner i vikter och fokuserar på att göra lugna och kontrollerade rörelser, inte slita bara för att klara vikten jag lagt på.

Så nu hoppas jag att jag slipper bakslag på ett bra tag!




Dessa är vad jag ska träna, eller liknande...

Kommentarer
Postat av: Carina

Skönt att höra att det ordnat upp sig. Du träning 2-3 ggr i veckan är ju suuuperduktigt!!!



Det tar alltid en tid innan man hittat igen sig på ett nytt ställe (gym). Själv ska jag åter göra en kovändning från Inpuls till Helex, där jag i o f s tränade för säg 5 år sedan.

2010-01-20 @ 07:12:26
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kul att du känner att du är på rätt väg igen och att det känns bra. Det är så himla skönt att träna och bra för både "knoppen" och "kroppen".



PS. Sol??...kan du skicka lite åt mitt håll :-D

2010-01-20 @ 15:42:39
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha det här brukar en karl på vårat jobb predika om, hur folk i vår ålder börjar träna o tror att de kan köra på som i 20 årsåldern trots att vi inte tränat på många år. Och hur kroppen sen går sönder..

Bra att du redan insett att du måste träna med förstånd!

2010-01-20 @ 21:19:58
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Daniel

Duktigt! Ta mej me!

2010-01-20 @ 22:09:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0