Summering 2009

Och nu äntligen har jag fått ihop min summering av föregående år, tog lite tid men...

Familjen

Vi har alla blivit ett år äldre, vilket verkligen märks på pojkarna. Så stora de blivit!
Vi har även blivit varse att en av dem närmar sig tonåren; finnar, hygien, flickvän, mer självstänighet och far på aktiviteter där vi inte behöver följa med. På gott och ont...
Året då TENNISEN verkligen klev in i våra liv...

Hälsa

Min axel har ju under drygt 15 års tid krånglat till och från och i våras fick jag nog och besökte läkaren som gav remiss till röntgen och sjukgymnast och sen i somras har jag tränat denna axel. Och visst har den blivit bättre men smärtfritt har det ju inte gått. Färdig med sjukgymnasiken har jag fortsatt träna på annat gym. Men under julledigheterna k*kade axeln ur ordentligt vid två tillfällen vilket gör att min träningsinspiration försvann för jag törs helt enkelt inte träna överkroppen (inge kul att sitta dubbelvikt på ett gym med en axel som inte är där den ska!) Dock har träningen tagit ca 5-6 kilo...:)

I övrigt har vi hållit oss någorlunda friska, ingen svininfluensa!
M åkte dock på körtelfeber och halsfluss dessutom har han varit hostig och snorig hela jullovet.
P har haft sin mage som är lite känslig och så fick han tandställning före sommarlovet och den har han använt och skött exemplariskt! OK, lite sökande och glömmande av asken som alltid ska vara med...

Hem

Ett litet förråd för pelletsen blev det i somras men i övrigt inga större förvandlingar bara lite smått var; ny kökslampa och spotlights ute och jag fick idén att plocka in svarta detaljer i matrummet.

Men NU inför 2010 är vi definitvt på gång, nu först blir det lillrummet och hallen som även påverkar sovrummet. Till sommaren är det ev på gång panelbyte och tilläggsisolering.

 


Arbete

Har inte hänt så mycket, har väl delvis stagnerat och jag har periodvis varit uttråkad i brist på utmaningar.
I övrigt ganska så svajigt pga finanskrisen vilken har påverkat arbetsklimatet hos oss, tyvärr.

Händelser

Vi bytte bil, den gamla underbara Omegan fick respass och ersattes av en Passat som är irriterande törstig men jättebra att köra särskilt nu på vintervägarna med fyrhjulsdrift. Tendens att ge mig kärringstopp i vart och varannat rödljus (eller har jag blivit kärring....?) och så söker jag fortfarande efter alla fyra hörnen, särskilt vid backning!

M är som sagt på väg att bli tonåring och allt mer självständig, han släpptes iväg utan mamma eller pappa till Bodö på tennisläger och till Söderhamn på tenniscup, hojojoj, det var oroligt i magen!

Resor

Inga längre resor, besökt Lumi Linna, bilresa till huvudstaden i våras, en helg i Ö-vik med bad och vänner. En helg på tu man hand i Stockholm med Buddy Holly show.


Laster

Summan av alla laster är konstant!

Nyheter

Jag började gymträna! Något jag aldrig hade trott att jag skulle göra!

Musik

Detta med veckans låt varje vecka på bloggen höll bara ett tag. Inget nytt försök inför 2010. Lite musiktips kanske emellanåt.
2009 var väl annars det året då jag verkligen började lyssna och gilla hårdrock/metall, hjärntvättad av de tre rockarna där hemma! 



Film

Något enstaka biobesök med P, bl a G-force och så Göta Kanal 3 med hela familjen och goda vänner på juldagen! Vilket blev ett gratis biobesök för våra biljetter som var bokade och uthämtade i god tid hade fått fel salongsnummer så vi fick hela biljettpriset tillgodo, inte illa med tanke på att vi fick nya biljetter att se filmen. Två filmer till priset av en!

En del filmer hemma har det blivit, mestadels något lättsmält! Har upptäckt att det är så jag vill ha filmerna, orkar inte med några krävande filmer med komplicerade intriger eller alltför allvarliga dramatiseringar. Uppskattar inte heller hysterisk slap-stick komedi à la Jim Carrey. Enkel intrig, lite romantik, lite humor, lagom med action och så någon ögongodis passar i mitt liv just nu.

Uppskattar hellre att gå lyssna på en intressant föreläsning och under året blev det Mark Levengood!

Mat

Ett fortsatt stort intresse som vi glädjande nog delar med våra bästa vänner! Mycket matlagning hemma, italieninspirerat och renkött är väl vår grund i matlagningen och mer hemmagjort exv har H börjat göra Bearnaisesåsen själv!

 

Personligt

Humöret har varit relativt stabilt, vissa negativa svängningar har det varit, men kortvariga!
Har verkligen satsat tid på mig själv i år i olika former, då särskilt träningen. 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jättekul att läsa igenom din genomarbetade o välskrivna årskrönika. Worth waiting for!



2010-01-10 @ 22:34:30
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja visst var de häftiga, jag tog bilden vid Vätterns strand på ett ställe där vinden ligger på och säkert hjälper till med formgivningen. Kommer några fler bilder i veckan.



Ha det gott!

Susanne

2010-01-11 @ 09:38:59
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Carina

Visst är det roligt att sammanfatta året. Man inser hur mycket man faktiskt varit med om/gör. Minnet tryter ju så fort.



Jag är grymt imponerad av din viktnedgång (det syntes när vi träffades på SKV-infon i mitten av december).



Roligt även att du fastnade för gymträningen.

2010-01-12 @ 18:02:51
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0