Trevlig vecka, fortsättning

Fortsatte veckan med trevligheter, på fredag unnade jag mig att promenera hem från jobbet (jagar steg...) min sambo hade gjort en älgrostbiff och potatisgratängen var klar att sätta in i ugnen när jag kom hem.
Pga diverse körningar tillsammans med våra vänner (de som bjöd på middag i måndags!) även under fredagkvällen hade alla insett att middagen blir sen. Min sambo passade därför på att bjuda in våra vänner på middag, en tvåkilos rostbiff och en stor form potatisgratäng borde räcka....
I väntan på slutkörningen hann vi därför sno ihop en förrätt, egen variant av Bruschetta, rostat bröd med breasola,  en tomatröra  på tomater, basilika, vitlök och olja, toppad med den godaste mozzarellaost jag någonsin smakat.

Efterrätt då, tja, det blev lite chokladöverdragna kaffeböner, goda nötter och en underbar ostbricka med kex, vitchoklad och blåbärssylt, tryffelhonung och fikonkaka.

Lördag blev ännu trevligare, en riktig höjdpunkt på veckan.
Hade under fredaglunch varit in på Fina Former där det första man såg när man kom in var en underbart lila klänning som jag blev kär i. Men det står lite andra saker högre upp shoppinglistan än en klänning. Men den lämnade inte mina tankar så jag surrade om den när jag kom hem och min kära sambo tyckte bara "men köp den då, det är du värd"  hm, undra vad han är ute efter....
Efter ett gympass på morgonen sprang jag in och provade den och den passade, men behövde något till, hittade en svart basictröja att ha under, (den kostade lika mycket som klänningen....!!!) och en kofta som eg inte passade till klänningen men den var så snygg som den var så den fick följa med av bara farten.
Hem, ombyte till nya klänningen och fixa till sig lite, sen vidare till Coop Arena för en helt underbar show med Björn Skifs, han är en verkligt professionell entertainer, bara såååå bra.
Om jag räknde rätt så är han 63 år...!!! Kan man inte tro!

En regning promenad in till stan (jagar steg....!) för Tapas på Café Roya (mysigt ställe, trevlig personal). Maten var god men lämnade lite mer att önska, vilket vi framförde då de ville ha våra åsikter pga att de är nya på Tapas.

En öl på puben och sen hem och sova i soffan.
Är ju ingen partypingla utan när alla kommer ut för att roa sig vill jag hem och sova i soffan.....


Kommentarer
Postat av: Malin

Å var du oxå på Björn Skifs? Den har verkligen fått stående ovationer av alla som varit dit.



Kan vi inte få se din klänning här?



2010-10-31 @ 17:48:30
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Men jösses vilken vecka!!! Den ena guldkanten efter den andra!



Är heller ingen partypingla. Föredrar vara hemma i sköna soffan eller sängen. Dessutom pigg och alert nästa dag.



After work kan vara lite trevligt (inte så sent då).

2010-10-31 @ 19:03:31
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0