Idag borde man ha varit...

...ute på isen, med skoter eller skidor. Grillat korv och druckit varm choklad. För med nollgradig kyla, nästan vindstilla och sol från klarblå himmel och man inte är på jobbet så är det väl ute på isen man borde ha varit.

Men nej, 3/4 av familjen ligger hemma i sjukläger, den fjärde muttrar något om att han minsann också mår dåligt men tvingas iväg till skolan med att - du får komma hem om du inte orkar vara där.

Sambon säckade ihop under helgen, med halsont, huvudvärk och feber.
Måndag morgon vaknar jag och är jättetrött, tycker att det beror på att jag inte sovit på två nätter då sambon snarkat extremt mycket pga sin förkylning.
Kliver upp och mår lite tjyvtjockt men tror att det är frukost i magen som saknas. Gör mig i ordning för jobbet (fixa håret, sminka sig, klä sig osv) och börjar sen göra frukost till mig och barnen. Sen snor det om i magen och  magsjuka är ett faktum.
Skickar den yngre iväg till skolan och den äldre som börjar lite senare masar sig iväg till duschen, kommer ut därifrån och beklagar sig att han har ont i halsen och huvudet. Tempen visar på lite feber så han sjukanmäls till skolan.

Idag är den äldre sonen fortfarande dålig och är hemma, både jag och sambon är hemma för att hämta krafter, otroligt hur mycket kraft man tappar av en dags magsjuka, för att orka jobba imorgon.
Dock muttrar den yngre fortfarande att han har ont i huvudet, magen och halsen, så vi får väl se hur det blir med morgondagen.



En fårskalle till, bara för att Malin gillar dem...!


Kommentarer
Postat av: Päivi

Ja usch, nu är det mycket förkylningar och magsjukor på g. Min gubbe har varit förkyld sen jul och den vill helt enkelt inte ge med sig. Än så länge har vi klarat från magsjukan peppar, peppar... Vi är ganska flitiga på att använda oss av alkogel så fort vi kommer hem :o) Vet inte om den hjälper men om vi klarar oss från magsjukan även i år så tror jag på den och när man tror på något brukar det ju funka... :o) Men vi får se :o)



Ha det bäst!

2011-02-02 @ 13:44:05
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Malin

Peppar peppar säger jag med, inga magsjukor eller förkylningar har drabbat oss på ett tag nu.



Krya på Er allihop!!!

2011-02-02 @ 18:37:40
Postat av: Malin igen

Glömde tacka för fårskallen som tillägnades mig, så...

Tack så mycket =)

2011-02-02 @ 21:41:52
Postat av: Susanne

Svar: Vassego!

2011-02-03 @ 08:40:23
URL: http://kandy.se
Postat av: Carina

Usch, usch, usch.. krya på er. Förkylningen som går är otroligt seg att bli av med. Hostar och rosslar emellanåt ännu efter 5 veckor.

2011-02-05 @ 09:11:28
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Nä stackarn, det kan du ha rätt i... han har inte hittat "Herrarnas"... får sätta upp en skylt när jag kommer hem :-)



Susanne

2011-02-08 @ 09:55:55
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0