Tvärtom

Tvärtom eller annorlunda verkar vara trenden som gäller efter allt positivt tänkande och mindfullness osv.

Var ju på en föreläsning/utbildning för ett tag sen där en del av budskapet var att våga tänka och göra tvärtom.
Från föreläsaren får jag nu varje måndag ett "Monday morning letter" där det under några veckor nu varit uppmaningen att göra tvärtom och man kan även följa föreläsarens Tvärtom blogg.

I dagens tidning läser jag om en "topptänkare" som varit i stan och föreläst om att just våga göra annorlunda.
Hade nog varit intressant att vara på den föreläsningen.



Länge sen sist det kom ett inlägg här, hade nästan glömt bort lösenordet när jag skulle logga in.... inte bra, inte bra alls!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Svar: Haha...just den pastan finns bara i min lokala butik :-)

2011-03-17 @ 07:38:54
URL: http://kandy.se
Postat av: Malin

Den trenden har min dotter anammat för länge sen...



Mindfulness är nog mer min grej tror jag, men visst hade det varit intressant att lyssna vad denna teori går ut på.



Det går segt m bloggande för mig oxå. Försöker minska lite på dator tiden då jag har ont i nacken. Är hemma m A idag som har hosta o tungt att andas. Passade även min nacke m ett litet jobb-break.

2011-03-17 @ 09:57:50
Postat av: Päivi

Det finns trender inom alla brancher :o) Kanske bra att tänka tvärtom men det gäller nog att välja när :oD



Ha det bäst!

2011-03-17 @ 20:43:46
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Carina

Tid och inspiration avgör inläggens intentitet. Det går i vågor som allt annat. Ingen stress. Ska vara roligt att blogga och inte betungande.



Men lösenordet får du inte glömma och verkar heller inte gjort det med tanke på inläggen efteråt. :)

2011-03-22 @ 19:33:18
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0