Det har varit mycket

på sista tiden så här på bloggen har det varit riktigt lugnt. Så vad har hänt sen sist?

  • Varit till Göteborg tre dagar och lyssnat på föreläsningar om;
    att bemästra media, ledarskap inom kommunal förvaltning (att ett så vansinnigt tråkigt ämne kunde bli så inspirerande visste jag inte! När jag gick därifrån ville jag se filmen Dirty Dancing....!),
    kvinnligt ledarskap, gemensamma nämnare för framgångsrika personer, om jobbiga typer på arbetet, att bejaka kreativiteten, onda och goda människor och så har jag lyssnat på Tina Thörner! Tina Thörner vilken underbar föreläsning och vilken härlig människa.



    Galamingel, prisutdelningar, operastycke ur Puccini, framträdande av Reagänget (kanonbra) och Mia Skäringer som konfrencier (en riktigt bra kvinnlig komiker!). Gått på mässa där vi testat massagestolar och solterapi (och norpat godis ur alla skålar, nästan)
     
  • Har varit på bio och sett "Breaking Dawn, part 1" med ett tjejgäng, middag före på Pastabacken. En riktigt kul kväll. 

  • Middag med goda vänner för nyårsplanering, årets tema "James Bond"
     
  • Teater "Evigt Ung" med jobbet, middag före på Norrlands Bistro (kan tyvärr inte rekommendera den restaurangen, den är mysig, trevlig personal, läckert upplagd mat men smaklös och alldeles för lite!)
    Men föreställningen var kanonbra, rolig och bra musik! DEN kan jag däremot rekommendera.

 
I övrigt har det varit många olika slags möten på jobbet, fortsätter även i den stilen med skatteinformation i morgon, mer skattenyheter nästa vecka, halvdags utbildning, medarbetarsamtal, besök och möten.
Känns inte som att man är särskilt produktiv.

Privat har sambon fortsatt jobba relativt mycket, även han har hunnit med en del nöjen, ungarna tränar, det har varit utvecklingssamtal för bägge grabbarna och jag har blivit förkyld.

Men trots allt kom adventspyntet fram i söndags!
Men det krävdes att lördagen ägnades åt att röja i förrådet för att komma åt grejerna. Inte total städning utan en del av det som skulle slängas därifrån i somras kom äntligen iväg till Kronans återvinning (osorterat...., men skvallra inte till någon!) och att grejer ställdes undan på hyllor och så. Det innebar att jag även kom åt vinterkläder och skor för inventering till barnen.
Numera kan man komma in i förrådet och faktiskt se en del av vad som finns där, innan fanns en gång (på ett ungefär) fram till extra frysen som står där.
Nu har jag t o m ett vinställ.....
  


Så ja, vi fick tända första ljuset i söndags!


Och så har jag bokat in mig på hotstone massage.....mmm!


Och PS! Angående mobilinlägget; vi har INTE skaffat katt. Det är syrrans nya urgulliga lilla kattunge Stella som fick användas som test!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh jösses vad hektiskt, men ändå mest roliga och inspirerande aktiviteter!!



2011-11-29 @ 08:19:04
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0