Fredagsaktiviteter

I fredags var det dags att fira av en kär kollega som valt att lämna oss och gå vidare i yrkeslivet efter fem roliga år.

Vi i princip stängde kontoret efter lunch (en stackars praktikant och tillfälligt anställd lämnades kvar) för att först bege oss ut till Klubbviken med RIB-båt. Jag hade oroat mig lite en del innan då jag inte är någon båtmänniska och dessutom farträdd men det var en överraskande rolig resa.


Jag tror att jag gillade turen pga att det var mycket lugnt på havet, inga vågor, och för att jag tog av mig glasögonen, för att de typ slalomglasögonen man utrustades med skulle sitta bättre, så jag pga dålig syn förlorade referensramar och perspektiv.
Hur som helst var det en synnerligen trevlig båttur.
Förutom slalomglasögon utrustades vi med flytdräkter och flytvästar som gjorde att man definitivt kände sig som Michelingubben, men de skyddade bra mot vinden och den kyliga luften som nu råder.

Väl på Klubbviken åt vi en god lunch med nyrökt röding, färsk potatis (inte jag), sallad och en sås med äpplen, lök och annat gott.

Sen lekar och tävlingar som framkallade många skrattanfall.

Återresa in till stan med RIB-båten med en tur via Stensborg, som inflyttad Lulebo är det kul att få se lite av skärgården.

Åter i hamn intog vi en lättare middag i form av tapas på Hemmagastronomi, med trevlig sång (vi hade komponerat en egen text till hedersgästen) och skojigt paket fortsatte den trevliga kvällen.

Kvällens sista aktivitet bestod av Ölprovning. Det var jätteintressant att upptäcka hur olika öl ändå smakar och att får lära sig lite om varför de är så olika och om dess tillverkning.



Så idag var vi och köpte några olika öl från microbryggerier för att testa under hösten, kan bli en trevlig aktivitet då även sambon varit på ölprovning i våras/somras.

Kommentarer
Postat av: Malin

Wow vilken rolig dag på jobbet!!!

2011-09-03 @ 22:41:22
Postat av: Carina

Vilken upplevelse!! Blir allt lite nyfiken på synen av Michelingubbar och det där paketet..



Stensborg har jag också anlagt vid för något år sen. Tog även ett omtalat dopp där. :|

2011-09-04 @ 10:21:14
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0