Buss 3

När jag åker buss till och från jobbet vill jag egentligen inte ha sällskap av annat än musiken i lurarna.
Nu är det så att ibland träffar man på bekanta på bussen, vissa som man känner relativt bra är trevligt att samtala med, men inte dem som man bara är ytligt bekant med, dem försöker jag att inte hamna bredvid.

Men i morse på bussen träffade jag en av Ms kompisars mamma och vi hamnade i samspråk, och hoppsan vad trevligt det var!!!
Vi kacklade som hönor hela vägen in till stan, hon skulle vidare och jag kände att nej, jag vill inte kliva av vi har ju inte pratat färdigt.....!

Avbrutna mitt i en diskussion av min hållplats gick jag till jobbet och kände att oj, vad denna dag började trevligt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Trevlig start på morgonen!



Förresten jag har fått Duffy skivan, hade m den på tjänsteresan förra veckan, den är superbra!!

2008-12-01 @ 22:07:35
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag sitter gärna bredvid främlingar på bussen. Är inte så social vid dessa tider på dygnet (före och efter jobbet). Sitter gärna i egna tankar eller samlar nya krafter efter arbetsdagen med att slumra till en stund.

2008-12-02 @ 08:18:42
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: elle

Jag vill inte ha någon bredvid mig på bussen... Jag brukar sätta mig på sätet längs med gången för att ingen ska kunna sätta sig bredvid mig...



Så klart flyttar jag på mig om det är mycket folk på bussen... Men helst inte, hahahah!



När jag åker 6.20 bussen till jobbet händer det att jag slumrar till... Sååå skönt...

2008-12-04 @ 18:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0