Föreläsning

Igår var jag och en väninna på en föreläsning, tre timmar och inte en minut blev långtråkig!
En mycket tänkvärd föreläsning som gav mig en hel del att fundera över.
Visade sig att vi har lyssnat på samma föreläsare för kanske ett år sen, men en kortare version.
Jana Söderberg tåls att lyssna på flera gånger, hennes budskap är så omfattande att det egentligen inte går att ta till sig allt på en gång.
 
VÅGA VARA -
att visa barn vägen till bättre självkänsla (och dig själv)!
med
JANA SÖDERBERG

Hur hjälper jag ett barn eller tonåring med dålig självkänsla? Vad är skillnaden mellan självförtroende och självkänsla? Vad kan vi vuxna göra för att stärka ett barns självkänsla? Föreläsningen ger konkreta verktyg på hur du kan hjälpa barn (och dig själv) att bygga ett bra självförtroende och samtidigt stärka barnets självkänsla och trygghet i sig självt.

Jana Söderberg är dipl. samtalsterapeut, coach och handledare i skolor och förskolor, skapare av "Våga vara", en metodik framtagen för att stärka barns självkänsla. Aktuell från TV och med boken "Våga vara - en handbok för att visa barn vägen till bättre självkänsla.

Efter en föreläsning med Jana går många av oss hem med en "må bra" känsla i kroppen! Med en mycket varm utstrålning och en behaglig och vilsam röst ger Jana oss ledtrådar och verktyg hur vi kan stödja våra barn och ungdomar och också hur vi stärker vår egen självkänsla och vårt eget välbefinnande. Föreläsningen präglas av igenkänning, värme och öppenhet.

Några publikröster våren 2008

"Vill höra allt flera gånger om. Toppen, suveränt, underbart! "Fantastiskt bra! 100 på en skala 1-10!!!" "Mer, mer, mer! (som Karlsson på taket säger när han får sin kuckelimuck medicin). Fantastiskt bra med inspiration, exempel. Musik (inte minst) och en UNDERBAR föreläsare!"
"Vilken närvaro! Som lärare och förälder en fantastisk föreläsning!"
"Så sällan jag varit på en föreläsning som fått mig att lyssna så koncentrerat och intensivt. En föreläsning både för hjärtat och hjärnan! Kom tillbaka, så tar jag med mig maken nästa gång!"



Jag gillar att lyssna på inspirerande föreläsningar, jo, visst är det många gånger så att budskapet inte stannar särskilt länge hos mig, men jag får i alla fall tillfälligt gå med en underbar Ah-a känsla.

Jag har dessutom slutat begränsa mig att bara gå på föreläsningar som vi ibland erbjuds på jobbet, är en föreläsning tillräckligt intressant satsar jag både min egen tid och egna pengar på det.


Dagens budskap: GÅ PÅ EN FÖRELÄSNING OCH FÅ INSPIRATION OCH EN MÅ BRA KÄNSLA!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Malin

Säkert mycket matnyttig föreläsning!



Ja måbrakänsla skulle man behöva fylla på lite oftare. Jag är i en period när jag inte känner att jag räcker till på ngn front.. :(

2008-12-10 @ 19:11:50
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0