Rom

Ja, jag har varit till Rom, är inte särskilt berest i övrigt men dit hamnade jag som 40 års present tillsammans med H och ett par vänner nu i september.
En underbar resa, dock hade man kunnat stanna längre, men vi hann med god mat och dryck och några av de klassiska sevärdheterna som Fontana di Trevi, Spanska trappan, Colosseum och St Peters kyrkan.
Påven och vatikanen avstod vi ifrån pga den flera kvarter långa kön....

Presenterar här mina två personliga favoritbilder från resan, representativa för Rom, ja egentligen när man tänker efter.....
En av de mest fascinerande företeelserna i Rom var  TRAFIKEN, de parkerar överallt, mitt i korsningar, flera i bredd, på tvären bara det finns plats för en bil att passera.... Och deras små urcharmiga bilar, jag blev kär...





Herrar i resesällskapet tyckte att kvinnorna i Rom var otroligt vackra, så här kommer en bild på den absolut vackraste kvinnan i Rom vid det tillfället, sååå romantiskt vid Fontana di Trevi, som för övrig var otroligt vacker!
Den elegantaste brud och brudklänning jag någonsin sett...





Brudgummen var tyvärr inte så mycket att hänga i julgranen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ahhh ja vilka härliga bilder!!!! Särskilt förtjust blir jag i bilen, en sån skulle man ha! Roligt att du delar med dig av dem här!

2008-10-28 @ 21:31:26
Postat av: Carina

Hahaha... vilken underbar bil bild!!

Lite som i Paris med parkeringar. När jag var där för massa år sedan såg vi en som skulle tränga sig in på en för liten parkeringsplats. De körde helt sonika in i både bilen framför och bakom så de förflyttades en aning frammåt resp bakåt och vips rymdes de att parkera. Antar att det var förbjudet att dra åt handbromsarna på parkerade fordon.

2008-10-29 @ 09:04:30
Postat av: Carina igen

En resa till Rom vore, vore, vore helt underbart!!!

2008-10-29 @ 15:48:42
Postat av: Veronica

Hej! Du har blivit utmanad! Läs min blogg...

2008-11-03 @ 16:13:57
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Oj, Rom- vad roligt!!! Jo, festen är barnfri och startar 18.30. Mat och dryck finns.



Syns snart!



Linnéa

2008-11-03 @ 17:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0