Delikatesser

Förra fredagen var äntligen Hemmagastronomi öppet igen efter 5 veckors semesterstängt.
Naturligtvis var H där och "hängde på låset", en stor dyr påse kom han hem med; hängmörat kött, ostar, smör, knäckebröd, müsli, téer, tryffel, marmelad och gud vet allt.

Kan ju säga att vi är helt sålda på Olof Viktors varusortiment just nu!
Müslin köper vi emellanåt till vardagsfrukost, Portionsknäcken som vi nu provade var jättegott, Kardemummaskorpor, eh jag har alltid varit helsåld kardemumma, mums.
Tomatmarmelad lät inte som någon höjdare men de var underbara tillsammans med de goda ostarna på Portionsknäcken....



Och vilka annorlunda téer H hade med sig, inga vanliga teblad där inte. Utan helt som bilderna på förpackningarna. Ett par centimeter stora blomknoppar,  ihoprullade små tepärlor. Gott..? Ja, inte några stora smakupplevelser men inga parfymsmaker  som man är van vid i smaksatta téer utan helt naturliga téer. Men Silvery Calabash hade en angenäm röksmak.
Har tidigare köpt något te med röksmak och det var ingen höjdare, alldeles för stark röksmak som blev sträv och grov i smaken.
Nä, dessa téer kändes så eleganta att jag var tvungen att unna mig lite god italiensk honung i dem och sen kändes den annorlunda "oförädlade"  formen extra lyxig.


Kommentarer
Postat av: Malin

Mmm vad lyxigt allt låter! Skall kika in där ngn gång om inte annat så kan man köpa fina presenter där!

Själv köpte jag med mig hem en burk Mannerströms surströmming igår fr Kvantum, väntar på att ngn skall vilja äta den med mig. Burken se svart o lyxig ut och innehållet består av: Prima svensk strömming, salt, vatten och kärlek!

2009-08-23 @ 06:46:07
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Åh, dem har ju sååå mycket gott!!

2009-08-24 @ 09:30:11
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0