Den första bloggaren

Under julhelgen har jag faktiskt läst EN bok, nu var det ju ingen lång roman utan den var avklarad på en liten stund.

Boken om den första bloggaren eller urbloggaren, han som bloggade innan begreppet existerade och innan vi surfade runt på nätet.

Visserligen hävdar Fredrik Virtanen att han startade bloggandet redan 2005, men vår urbloggare var i farten låååångt tidigare. Med redogörelser om sitt liv och annat bloggannonserade han i Annonstidningen, bekostade han själv sina annonser med vad hans pension tillät.

Boken handlar naturligtvis om vår lokala (och numera även riks-) kändis, Clifton Fexmo.

Och vem har inte läst hans annonser och erhållit någon av hans tusentals visitkort ute på stan?

Jag gillade verkligen boken och beskrivningen av Clifton Fexmo och efter att ha läst den säger jag bara:
Hatten av för Grant Clifton Evenholt Fexmo, han är den förste bloggaren!



En unik person, ett original som man säger. Kan konstatera att dessa genuina original försvinner, eller de tillåts inte ta plats i dagens samhälle.

Ett samhälle där vi alla ska vara lika men där varje enskild individ kämpar med att hitta sin egen stil, särart, originalitet och uttryckssätt och därför försvinner vår originalitet i havet av strävan efter personliga stilar och alla blir lika.




Kommentarer
Postat av: Malin

Jag förstod nästan direkt vem du syftade på! Javisst har vi alla åtminstone här i stan tagit del av hans bloggande, redan för måånga år sen!! Har inte läst bok om honom. Har knappt läst alls i jul, bara sett film o löst Soduku.



Jag känner också att jag mer o mer uppskattar människor som är verkligen är sig själva och bjuder på det.



God fortsättning!

2009-12-29 @ 13:14:35
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Visst har man läst hans kåserier i annonstidningen.



Jag gillar människor som sticker ut och/eller bidrar med något... utöver klumpen med alla personer som är sååå trist lika.

2009-12-29 @ 17:31:49
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Visst är det trist att de här speciella personerna inte längre har någon plats utan att allt och alla ska vara så "mainstream"...

2010-01-03 @ 17:09:42
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Susanne

haha...ja, att försöka sig på att springa med den var ju inte att tänka på....

2010-01-04 @ 11:43:19
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Daniel

Intressant!



Respect!

2010-01-04 @ 21:29:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0