Helgens matupplevelser

Ja, det har varit en hel del mat i helgen.
Vi började på fredagen med att bli lata och hämtade pizza!
Jag beställde en pizza som nog är den godaste pizza jag någonsin ätit!!!
(Godare än 13 euros pizzan Monaco!)
En Carpaccia med tomat, ost, lufttorkad oxfilé (breasola), ruccolasallad, parmesanost och en citronklyfta. MUMS!

Förra helgen var H till Hemmagastronomi och hörde sig för om rökt mozzarella, de skulle försöka få in det i veckan så på lördag var vi förbi där och de hade lyckats få tag i en bit så den blev naturligvis vår!
Lördagmiddag blev till förrätt en antipasti tallrik med grillad rökt mozzarella, prosciutto, salami och basilika. Till varmrätt blev det Gratinerade cannelloni med köttfärs och  till efterrätt blev det Mövenpicks pistageglass (nyhet på glassbilen).
Mövenpicks glass är ytterligare en glass som jag bara inte kan motstå....



På söndag blev det storsats av köttbullar och pannbiff vilket resulterade i tre rejäla middagar i frysen, till dagens köttbullar serverades mandelpotatismos och rivna morötter med apelsin till efterrätt blev det Italiensk fruktsallad från lördagens helgbilaga från NSD.

Nästa veckas matsedel är jag relativt nöjd med så jag passar på att presentera den här:


Kommentarer
Postat av: Verro

Du har blivit utmanad!

2009-02-08 @ 21:01:08
Postat av: Malin

Sonlers gastronomi!!



Den inbakade kasslern blev lyckad! Särskilt E åt hur mycket som helst.

2009-02-08 @ 21:52:34
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Wow, vilka italienska anrättningar!!!

Inte så att det blev en bjudlåda över, slurp? ;)



Den glassen skulle jag kunna tänka mig att prova. Påminn mig gärna när jag åter kommit igång med godsaksintaget. Får ju unna mig om helgerna igen. Är dock ytterst sparsam än då suget inte finns.

2009-02-09 @ 10:02:24
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: h

vem säger att det är s som lagar mat i det här huset

2009-02-09 @ 16:28:39
Postat av: Linnéa

Du har blivit utmanad, kolla min blogg

2009-02-12 @ 07:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0