Midsommar

Denna midsommar firade vi med goda vänner på en ö (inte öde!) vi var i alla fall 18 pers.
Det var delvis traditionellt firande med klädning av midsommarstång, dans runt densamma och sång. Dessutom olika lekar med prisutdelningar och godisregn.
För barnen, stora som små, fanns det massor att göra bl a, åka båt, bada; bastu, badtunna eller i havet för den modige, hoppa på studsmatta, köra fyrhjuling eller vattenskoter.




Och en massa mat!
Midsommarmaten var inte traditionell, men fantastiskt god med massor av färg, kryddor och dofter.
En buffé en person hade innan planerat maten och sen fördelat ut recept till varje familj på vad de ska laga till buffén samt en valfri efterrätt. Otroligt lyckat!


Slush, hemmagjord                                                   

Basilika och limemarinerade jordgubbar med vaniljvisp

Kronärtskocka med räkröra

Teriyakimarinerad rostbiff, Grekist fetaosttårta
(i bakgrunden)

Tomat och mozzarellaspett

Brietårta

Gazapacho och bruschetta


Och en hel del annat gott som inte blev fotat.

För att äta med gott samvete blev det i alla fall morgonpromenad runt ön.




Vår vackra norrbottensblomma

Strandfynd

Kommentarer
Postat av: Carina

Slurp.. vilken makalös matbuffé!!

Roligt med alla aktiviteter.

Men vilka fantastiska bilder från ö promenaden!!!



Jag hade trivts som fisken... .

2009-06-26 @ 06:49:17
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Wow, vilket paradis ni har besökt!!! och den buffén var helt otrolig!! nu vet jag vart jag skall vända mig när jag behöver tips o idéer och kanske tom recept!?

2009-06-26 @ 07:54:52
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Rebecka

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-03-18 @ 19:23:15
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0