Semester

Nu har första semesterveckan gått i en väldans fart, ett tu tre så var den veckan till ända!
Och jag som hade tänkt hinna göra en massa saker här hemma, det som annars inte blir gjort och sånt som ligger efter.

Nä i stället har jag varit fokuserad på träning. Var på premiär (första gången i mitt liv...!) på gymmet i måndags.
Först en genomgång med min sjukgymnast vilka maskiner jag ska använda och sen var det bara att trevande ta sig igenom programmet. Här ska byggas muskler och rörligheten minskas, varje maskin kör jag 3 x 10 med vikter så att orkar jag 9 är det för tungt och orkar  jag 11 är det för lätt.

Snacka om förvirrad tant som hamnat på en annan planet, ja, så kände jag mig. Fick veta att när jag ändå är där får jag naturligtvis även använda de övriga maskinerna också. Huvaligen det tordes jag INTE. Min sista maskin var upptagen så alldeles förvirrad och bortkommen smög jag runt och kikade på de andra apparaterna, men testa näää...

På onsdagen var jag åter där med en fruktansvärd träningsvärk men vid gott mod.
Passade på och fråga min sjukgymnast när han "tomtade" omkring där om några maskiner för magen och ländryggen som är ett annat problemområde. Ytterligare en maskin till mitt program för ländryggen och sen är det bara de tråkiga sit-upsen som gäller för magen, ingen rolig maskin som genväg där inte...

Tycker att detta är riktigt roligt, eller om det bara är nyhetens behag (återstår att se) så idag var jag åter på plats och istället för mina 10 minuter som uppvärmning i crosstrainer körde jag 30 minuter och ökade dessutom motståndet.
Kör mina apparater och när jag ligger där och kämpar för att hitta några magmuskler ser jag DEN ...! Jag blir nästan salig av lycka och igenkännande, jag tror jag älskar detta ställe!
De har en RYGGBÄNK, ni vet en sån man spänner fast fötterna och hänger sig upp och ner!
Hade en sån på prov på min gamla arbetsplats och jag blev helförtjust i den, när jag är klar med allt hänger jag mig i den oj så skönt och välbekant det var. Tordes dock inte hänga så länge för det är flera år sen jag hängde och jag minns tydligt min första hängning som omedelbart resulterade i kraftig migrän. Ville inte ha en repris på det!

1,5 timme på gymmet idag plus cykelturen dit och åter, det är väl bra jobbat av en förvirrad tant på en ny planet!
Det som också är trevligt är att man alltid träffar bekanta där och börjar känna igen de obekanta ansiktena också, det är tydligt att samma människor tränar på samma tider. Och så blir man ju bekant med nya människor!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du ser det finna mycket kvar i världen att upptäcka!



Jag har bara tränat på gym när jag tränade upp foten efter operationen, jag funderade i mitt stilla sinne om det fanns ngn mirkaelmaskin för valkarna på magen, men jag vågade inte ens fråga!



Roligt att du fått sån inspiration att träna, hoppas det håller isig. Just nu är jag inne i en mycket lat period!

2009-06-27 @ 09:51:48
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilken toppenvecka du fick som första semestervecka. Nästa vecka utlovas bli lika fin... men sen när jag går på semester om en vecka har de i långtidsprognosen lovat sämre. :(



Du har verkligen en djävul i dig. Träningsdjävulen har precis gripit tag om dig. Hihi.



Grattis till upptäckten av gym! Visst är det skönt att träna?! Speciellt efteråt men även när resultaten börjar komma. När man får lägga på mer vikt efter någon vecka, o s v.

Sommartid lockas jag inte inomhus på gym (föredrar att vara utomhus) men vintertid är det riktigt skönt. Att träna ger sååå mycket.



Får jag fråga vart du tränar? Man kanske får lov att haka på någongång (vintertid då).

2009-06-27 @ 20:00:24
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0