Buss 4

Måndag morgon och sen som vanligt idag. Ser bussen på långt håll och vet att jag inte hinner med den, men av någon underlig anledning får jag för mig att jag kanske hinner . Börjar springa som en galning och precis när jag bara har kvar att gå över gatan åker den iväg, typiskt, så gör den alltid, men jag viftar hej vilt och faktiskt stannar den! (Första gången jag fått bussen att stanna på drygt tre år)
På springdarriga ben stapplar fram till bussen och ska kliva in, problemet är att när bussen stannar utanför hållplatsen finns ingen trottoarkant mot bussen så jag lyfter inte fötterna tillräckligt högt utan rasar in på alla fyra och tjorvar ihop ben och armar och den öppna handväskan där jag febrilt försöker hitta busskortet....

Busschauffören tyckte jag definitivt gjort den snyggaste entrén hittills, en tia i stilpoäng!

Och nu har jag jätteont längst ner på smalbenen, får väl inspektera blåmärkena ikväll..

Kommentarer
Postat av: Malin

Nää men ååhh vad pinsamt, sa han verkligen så busschauffören??



Låter som om det är ngt jag skulle kunna råka ut för, tur att jag inte åker buss..

2009-03-30 @ 09:01:15
Postat av: Carina

ASGARVAR... förlåt!!



Du beskrev så målande och jag kan verkligen se din fruktansvärda veckostart framför mig. Kutandes (hur många gånger har man inte gjort det!?)och sen bussentren (som jag tack och lov sluppit - ta i trä). Nej, fy vilken start! Tyvärr är det sånt man kommer att minnas många år framöver och som kommer ge många skratt för dråpliga situationer lite i efterhand.



Lite omplåstring och "plåster på såren" (läs: chokladbit eller nått annat gott) hade suttit fel ikväll.

2009-03-30 @ 13:44:17
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Haha, ursäkta, men jag skrattar som tusan! Se det så här, du gjorde säkert att han hade något skoj att berätta vid middagsbordet. =) Ha det bra. Kram

2009-03-31 @ 08:00:40
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Mickis

Nej förlåt men gud vad jag skratta! Och chauffören hade säkert en bra dag efter det där, haha. Ha det bra.

2009-04-01 @ 09:56:54
URL: http://mickiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0