Rekommenderar INTE

Vi har aldrig lagat Kålpudding. Vi tycker det är jättegott (pojkarna vet inte riktigt än...). Nej, vi gör istället Kåldolmar, underbart.

Men i helgen var det således premiär för Kålpudding i vårt hus.
Ut på nätet och söka ett recept och det är detta recept som vi valde, gör inte ni det om ni ska göra Kålpudding.

Den blev blek och tråkig, smaklös. Inte dålig i smaken men smaklös. Definitivt inte den härliga mumsiga smakupplevelse vi var ute efter... Vi väljer helt klart ett annat recept nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ok då vet jag att akta mig för det där! Du råkar inte ha ett bra recept på kåldolmar? Det vore gott, så länge sen.

2009-09-08 @ 21:46:28
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag gillar kålpudding. Men det är klart inte vill man ha den smaklös precis. Har gjort det hemma någongång men nu känns det länge sedan. Minns inte ens vilket recept jag använde. Antagligen ur "Vår kokbok". Minns heller inte om jag kryddade extra eller ej. Så där går det när man inte noterar direkt vid receptet.



Jaja.. bättre lycka nästa gång.

2009-09-09 @ 09:46:50
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0