Dan före doppare dan

Jansson är i ugnen, sen på stan för sista fixet och kanske ett välbehövligt gymbesök (efter frossandet i byn)
Väl hemma ska skinkan i ugnen av vilken vi ska äta till middag. 
Under kvällen ska räkor skalas, äggen kokas och anslagen till Matjessilltårtan göras klara.
Ur frysen ska det tas fram löjrom, gravad och rökt lax, rökt renstek och renkorvar.

Så ser dan före doppare dan ut för mig, vad händer hos er?


Pojkarna och jag klädde granen redan under helgen.
I år en smal och nätt gran som inte tog upp all plats i rummet.
Den hade t o m några kottar!


Kommentarer
Postat av: Päivi

Härlig gran! Känner riktigt doften av den ända hit ;o) Vi tillhör tyvärr dem som har plastgran... Men men man kan inte alltid få som man önskar ;o)



En riktigt God Jul önskar jag dig och din familj!!!

Ha det bäst!

2010-12-23 @ 12:38:15
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Carina

Precis hemkommen (smet på ren svenska) till julledighet. Ska nu sätta mig och skala potatis och fixa ihop en Janssons. Ev försöka mig på att koka lite knäck om det finns krafter kvar ikväll.

2010-12-23 @ 15:19:13
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad fin Eran gran blev!



Idag har jag strukit, städat, handlat, varit till Stadsparken o fotat gris, fört julklappar osv osv



Skinkan griljeras just nu, senare blir det bastu.



God Jul på Er hela familjen!

2010-12-23 @ 17:51:30
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0