Jakten på fisk

Jakten på fisk, nä, jag är inte ute och fiskar och tycker att det nappar dåligt och försöker jaga den i vattnet.

Jag skulle vilja äta en måltid med fisk!

Vi är på en liten semester jag och familjen, vid första lunchstoppet redan vid 11 tiden (pga av tidig start och frukost redan vid 6 tiden) lockades jag av värdshusets torsk och beställde det men fick veta att leveransen med torsk precis rullat in och höll på att lossas, m a o var det lite väntetid på torsken. Så för att slippa tjat från de andra tog jag också pannbiff.

När vi anländer till hotellet på kvällen ingår en middag på hotellet i vår bokning, som denna kväll är lax. Kanon!
Resten av familjen är inte intresserade av lax denna kväll..... så vi äter club sandwich från à la carte menyn istället och ska äta vår middag som ingår dagen efter, en grillbuffé.

Nästa dag blir det hambugare till lunch för oss alla och när vi går för att äta grillbuffén till middag ser vi när kocken ska börja grilla där ute, att bl a ska han grilla LAX...yiipii!

När vi sätter oss till bords har inte grillningen kommit igång så vi börjar med en fördrink i väntan.
Vi fortsätter sedan med buffén med kallskuret innan vi går vidare till det grillade. Där jag upptäcker att laxen inte kommit in än... förstår att den grillas sist så inte nå kött kommer i kontakt med nå fisk på grillen. Tar dock av köttet och tänker att jag tar lite lax sen...

Känner sen att det goda från den kalla buffén och det grillade köttet har gjort mig mätt, men lite grillad lax skulle sitta fint i alla fall, hör samtidigt när servitrisen förklarar kvällens mat för gästerna i bordet bredvid och vad som grillas, när hon kommer till laxen förklarar hon att det går inte så bra med laxen för kocken just nu, den har blivit alldeles bränd....
Jag känner att middagen är avslutad.

Idag blev det bara en macka till lunch på ett café och till middag föll vi barnens önskan om pizza och åkte till en pizzeria och där åt barnen kebab(!!!) och vi vuxna pizza.

Jakten på fisk fortsätter imorgon....

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja den som väntar på nåt gott osv :-)... hoppas du får din fisk inom kort!

2010-07-17 @ 21:58:22
URL: http://kandy.se
Postat av: Carina

Bjöds igår på godaste grillade öringen med lite grillröksmak.

2010-07-17 @ 22:27:30
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Päivi

Hoppas du fått fisk nu :o)



2010-07-18 @ 17:32:48
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Malin

Hihi här blir det lax i morron, om inte kocken bränner den förstås.



Hoppas du hade bättre fiskelycka idag!

2010-07-18 @ 21:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0