Läsa böcker...

... är inte bra för mig!

Har nu klarat av min andra semesterbok och det var en sån där bok som inte är bra för mig.

En bok som är så bra att jag inte kan lägga ifrån mig den utan ska bara läsa ett kapitel till...

Började läsa "Hypnotisören" av Lars Kepler under vår semesterresa och insåg snabbt att detta är en bok som jag lägger ifrån mig för att jag inte riktigt törs läsa vidare just nu men ska bara läsa ett kapitel till först....

Idag var första dagen hemma och då finns det alltid en massa att ta hand om. När jag var och handlade var jättesugen på att laga mat, efter all utemat under några dagar och inspirerad att baka både matbröd och fikabröd, gick och klurade på någon efterrätt...

Kom hem packade upp och skulle bara läsa ett kapitel när boken ändå låg framme, medans lunchkaffet svalnade lite....

Som sagt så är den boken nu avklarad.

Kan verkligen rekommendera den men tänk på att ha ett par dagar över till enbart läsning (beroende på hur snabb läsare du är), låt någon annan sköta marktjänsten eller om du är ensam ladda med färdig/snabbmat...

Beskrivning:

I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen.

Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.

Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början.



Nästa bok av Lars Kepler finns ute nu "Paganinikontraktet", undrar när jag ska kunna avsätta ytterligare dagar till den boken, får nog avvakta ett tag så inte min sambo blir irriterad för att jag ingenting gör.

 

 


Kommentarer
Postat av: Carina

Hahaha... jag ska bara...



Men kanske idé att läsa den innan höstmörkret smyger på och om man vill kunna sova?!?

2010-07-19 @ 23:36:44
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker det är bästa avkopplingen när man tar sig tid att läsa, då får allt annat ligga åt sidan, man vilar som hjärnan fr allt det vardagliga.



Skall precis NU lägga mig i badet o läsa slutet av min 4e semesterbok. Sen skall jag nog bara läsa en till under semestern så jag får lite annat gjort. När man är ledig kommer inspirationen för så mycket annat oxå.



Ha en fortsatt härlig semester!

2010-07-20 @ 22:12:05
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0