Semesterboken

Min semester blev ju lite uppdelad. Planerat var 2 veckor semester, 1 vecka jobb och sen 3 veckor semester men det blev 1 vecka semester, 1 vecka jobb och nu förhoppningsvis 3 veckor semester. Har i alla fall klarat av en vecka.

Under semestern brukar jag ha som mål att åtminstone läsa en bok och det målet är redan uppnått!!

Åkte hem till mamma med pojkarna och första natten vaknade jag och hade ofantligt mycket mygg i sovrummet. I med myggspiran för att ta dö på dem, men jag vill inte sova med den i gång så jag började läsa boken jag hade med. När det sen var dags att kliva upp var halva boken avklarad, det är många böcker sen jag kommit så snabbt in i en bok och fastnat. Så efter två dagar var semesterboken avklarad.

Kan verkligen rekommendera den, debutroman av Kristina Ohlsson en deckare som heter "Askungar". Hon ska komma med sin nästa bok i nu i höst, den kommer jag nog att köpa.

Beskrivning:

En liten flicka försvinner från ett x2000-tåg som just rullat in på Centralen i Stockholm. Flickans pappa blir snabbt misstänkt och alla resurser läggs på att lokalisera honom. I en annan del av Sverige lever en ung kvinna gömd, rädd för att en dag återfinnas av mannen som hon först trodde var den prins och befriare som hon sedan barnsben väntat på. Hon vet bättre än någon annan varför flickan är försvunnen, och än en gång förbereder hon sig för flykt. Polisutredningen leds av den legendariske kommissarien Alex Recht. Vid hans sida finns den ivrige kriminalinspektören Peder Rydh. Och inte minst den civilanställda utredaren Fredrika Bergman, hon som skulle bli violinist men istället hamnade inom polisen och som tvingas kämpa i motvind när hon vill leda bort utredningen från det spår man först slagit in på. Samtidigt växer fallet och kantas av utstuderad ondska. Utredningsgruppen måste snabbt komma upp i gärningsmannens tempo innan ytterligare liv går förlorade. Hur mycket tid har de egentligen på sig innan han gör sitt nästa drag? Och vem är kvinnan som likt en skugga figurerar i utredningens utkant? Är det henne man måste finna för att få den sista pusselbiten att falla på plats?


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för det boktipset! Måste först beta av min sommarhög, det lär inte bli ngn brist på böcker denna semester i alla fall!



Precis så skall en bra bok vara, dvs att man inte vill lägga ifrån sig den!



Kram

2010-07-10 @ 22:09:41
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Semester är för mig flrknippat med 1-2 böcker. Läser lite på kvällen, vaknar jag mitt i natten läser jag lite till. Dock ingenting om dagarna.



Skönt med lite miljöombyte. Har även jag avverkat min första semestervecka. Har äntligen kommit in i lunket. De första 4 semesterdagarna vaknade jag kl 4 eller 4:30! Ibland utan att somna om. Men nu verkar kroppen ha slappnat av. 3 veckor återstår. Nu några dagars miljöombyte för mig. Återkommer för att göra färjan osäker i slutet av veckan. =)

2010-07-11 @ 16:50:55
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0