Twilight saga

Under midsommarhelgen kom tjejkväll på tapeten och jag är ju inte sen att haka på något sådant. Tjejerna ville gå ut och äta och sen gå på bio och se den tredje filmen i  the Twilight saga, Eclipse.

Oops, eehh jag vet knappt vad det är, de andra hade läst böckerna och sett filmerna. Men jag har bara hört att det är något alla tjejer har trillat dit på.... och någon kille som är sååå snygg!!!
Vampyrer och varulvar, inte riktigt min typ av film.

Nåja, vad jag ser på bio spelar ingen roll, jag kan sitta och käka popcorn i två timmar, inga problem.

Bestämde mig dock för att engagera mig lite så jag var och hyrde de två första filmerna och har tvingat hela familjen att sitta och se dem med mig under torsdag och fredag kväll! P tyckte de var bra förutom all kärlek..... för kärlek är usch.

Jag då, tja så där. Hade jag varit 15-20 år hade nog jag också gått igång på alla cylindrar. Första var hyfsat bra, den andra nog så seg och lång. Böckerna är nog bättre för storyn i sig är väl OK men filmerna kunde har gjorts mycket mer verklighetstrogna det var lite väl mycket tecknat/matinékänsla över dem. Ja, och killen såg ju bra ut!

Så på torsdag blir det tredje delen med popcorn, men före det en god middag i trevligt sällskap.





Kommentarer
Postat av: Malin

Emma har läst två av böckerna o sett de två första filmerna. Hon har även tvingat mig att se den andra filmen. Och jag säger som dig, inte min typ av film m vampyrer o varulvar. Men jag tror nog att den hade fungerat bättre på mig för ca 30 år sen.



Emma är "kär" i Jack hette ngn så? Inte Edward utan den andra.



Vi hörs o kanske syns!

2010-07-03 @ 17:15:32
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Päivi

Här kommer en till som inte vet något om dessa filmer... :o) Nåja det vet jag att de handlar om vampyrer och det gillar jag INTE :o) Så jag har inte sett dem och tror inte jag ska det heller :o) Men när man som du har en helkväll med annat trevlig så går ju en film an även om den inte är så bra ;o)



Ha det bra!

2010-07-04 @ 09:41:05
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Susanne

Har inte sett någon av dessa men de verkar väldigt poppis :-)



Nedräkningen pågår, strax bara 4,5 dagar till semester :-)

2010-07-05 @ 10:37:37
URL: http://kandy.se
Postat av: Mickis

Vad coolt att ni ska dra iväg ett gäng tjejer och kolla Twilight fast än ni inte hör till majoritetsgruppen (dvs 15-åriga flickor som skriiiiiiker när de ser Edward...) :D

Böcker är mycket bättre än filmerna, ingen tvekan om saken.

2010-07-08 @ 11:11:26
URL: http://mickiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0