Gourmenthelg

Oj, vilken god mat min kära sambo lagat i helgen!

På lördag blev det tvårätters med en löjromtoast till förrätt, han har börjat göra löjromsröran med Philadelphiaost och Creme Fraiche istället för enbart Creme Fraiche, mycket godare faktiskt.
Till varmrätt blev det Ciabattabröd med cajunkryddad entrecôte, smörstekt rödlök och champinjoner, chili-, limebearnaisesås (hemmagjord!) och cheddarost, serverat till rostad potatis. Mums, det var bara sååå gott.

Idag (söndag) blev det renracks och ovanligt goda klyftpotatisar, en gräddig rödvinssås. Jättegod var såsen, är ingen älskare av rödvinssås då de ofta blir för viniga i min smak, men denna var underbar!
Till efterrätt blev det vitchokladpannacotta med en hallonspegel.

Och all träning har legat på is den senaste veckan, gissa vad allt detta och kanelbullarna gör på vågen...????
För att inte nämna kvällätandet, godis, chips och lite vin till ovanstående goda mat....

Nej, skärpning!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Känner igen det där... men attans att man inte ska frossa å äta gott till helgen. Men nya tag. Ikväll ska jag pina mej iväg på en timmes promenad

2010-09-27 @ 14:55:00
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Malin

Men åhh ibland blir jag lite avis på Er som har en karl med såna matlagartalanger!!!



Här bjuds väldigt sällan några sådana kulinariska läckerheter, till nyårsmiddag på sin höjd.



Tyvärr har ingen av oss matlagarkänslan.



2010-09-27 @ 18:31:50
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Jösses vilka menyer... bara så här i slutet av september! Något som firats?



Själv snikade jag till mig mat hos syster i lördags och enklaste Spagetti Carbonara på söndagen när hungern tokgrep tag i mig. Inga förrätter eller superduper efterrätter.

2010-09-28 @ 06:40:53
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0