Kvällens roliga

Lördagkvällen bjöd på många skratt, goda vänner bjöd in sig på middag och när de kommer möter jag dem i dörren på väg ut, de frågar var H är. Hon hör "uppe" och tittar uppåt (vi bor i enplansvilla!), hennes man blir något förvirrad. Jag hade svarat "duschen".

Pga middagsgästerna blev det inte så mycket med min matlagning, ooja, det blev gorgonzolaspäckade älg men jag blev liksom avpolleterad från det, och jag hackade sallad som vanligt och gjorde förrätten.

När vi alla är samlade i köket och fixar med maten berättar H att han jobbat under dagen och att det var ett väldigt trångt utrymme där de varit, där var "han, en kollega, två tjejer och en rulltårta" ......... (H är portmontör!), det var åter vår vännina som hört fel. Det var nämligen "H, en kollega, två stegar och en rullport" som varit i det trånga utrymmet.

Matlagningen fortsätter och vi pratar om receptet på älgen och jag berättar att jag varit enkom och köpt "jeans" för att kunna flambera! Vår vännina förstår inte  varför man måste köpa jeans för att kunna flambera. Jag hade naturligtvis köpt "gin".

Oj, vad vi skrattade åt dessa fellyssningar under kvällen.

Heter det "fellyssningar" eller "felhörningar" eller vad....?

Maten blev i alla fall helt underbart god, det var bara så mums, mumsigt gott.
Gorgonzolasåsen var så god att det som blev över frös vi in.


Kommentarer
Postat av: Päivi

Fniss.... Vad kul ni har haft. Ja du att höra fel kan ge många goda skratt :o) Och vilken läcker mat ni har ätit :o)



Ha det gott!

ps. har mailat dig angående din fråga, fick adressen av vår gemensamma vän :o)

2010-09-12 @ 10:12:49
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Susanne

Häftig flamberingsbild!



Svar: "De fyra vindarnas stad" lät ju riktigt vackert ända tills man förstår hur det påverkar motvinden :-)

2010-09-12 @ 11:51:44
URL: http://kandy.se
Postat av: Carina

Hahaha.. vilken underbar kväll ni verkar haft!! Flambering känns som en killgrej. Brukar också hamna vid salladshackningen.

2010-09-13 @ 07:04:10
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter som virriga jag med alla felsägningar..

Gillar oxå flamberingsbilden!!



Ja himla synd att vi inte visste att du var sugen på att haka på till Svartöstan. Eg var vi på väg till stan, men ville ta vara på solen o värmen på ett bättre sätt.

2010-09-14 @ 09:42:16
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0